Europa Mästerskapet 2011.

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Nisse pungkulla
Hoj
Moriwaki
Soool å fint väder är 20+... hur har ni det swerige

9 spaniorer....topp 15
 
Last edited:

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
British Eurosport 2: Ikväll kl.18:30 Motorcycling European Champs - Albacete (90min) :tummenupp
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Vi hade iaf tur med vädret! :p

Emil körde sönder 2 motorer och fick starta på en tredje motor som vi inte viste riktig hur vi vågade optimera för racet. Så den gick för slött..

Linus blev påkörd på warmupen och fick en kortslutning på kabelhärvan. Den gjorde att ECU'n tappade sin mapp. Det fattade vi inte just då så vi fick inte ut han till racet. :(

Andy körde ihop med en annan förare och var nästan av banan. Kommer ses på tv! Sen i sista kurvan lossna batterilådan och hojen dog. Han klarade att rulla över mållinjen men tappade en placering till Felix.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Vi hade iaf tur med vädret! :p

Emil körde sönder 2 motorer och fick starta på en tredje motor som vi inte viste riktig hur vi vågade optimera för racet. Så den gick för slött..

Linus blev påkörd på warmupen och fick en kortslutning på kabelhärvan. Den gjorde att ECU'n tappade sin mapp. Det fattade vi inte just då så vi fick inte ut han till racet. :(

Andy körde ihop med en annan förare och var nästan av banan. Kommer ses på tv! Sen i sista kurvan lossna batterilådan och hojen dog. Han klarade att rulla över mållinjen men tappade en placering till Felix.

Verkligen tråkigt att ni fick så mycket otur. Hälsa gärna till Henrik
//Alex
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Innan man kollade på TV-sändningarna så trodde jag EM-finalen skulle vara snabbare än FIM SST1000 o lite snäppet över IDM i speed, men tydligen inte. Why?
 

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Nisse pungkulla
Hoj
Moriwaki
Jag måste säga att rapportering av EM-finalen har varit enastående kass....Jag förstår att RR är en sport som katten har släppat in.. å man undrar varför det inte finns mer sponsor än dom närmst sörjande.
Higsider magazine har väl fått punka på tangent bordet.
Vad heter det svenska motorcykel förbundet...hmmm.
Jag måste oavsett vad alla tycker om mike så gör han ett enastånde jobb å angagerar sig så våra nordiska förare kommer 300mil i från den inbördes beundran å avundsjukan..

RR förare är en döende art så ni som är det sträck på er.
 
Last edited:

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Jag måste säga att rapportering av EM-finalen har varit enastående kass....Jag förstår att RR är en sport som katten har släppat in.. å man undrar varför det inte finns mer sponsor än dom närmst sörjande.
Higsider magazine har väl fått punka på tangent bordet.
Vad heter det svenska motorcykel förbundet...hmmm.
Jag måste oavsett vad alla tycker om mike så gör han ett enastånde jobb å angagerar sig så våra nordiska förare kommer 300mil i från den inbördes beundran å avundsjukan..

RR förare är en döende art så ni som är det sträck på er.

App app, Rachid jobbar ju på: Yamaha Center, krogen samt Veidec o knappt tid att rapportera RR längre sedan Rookie600 satsningen ploppade upp. Menar du på allvar att du missat all denna rapportering i media, BC? ;) Klart Aragon lekstuga m Greven mkt roligare att åka på än att skriva nåt om EM i Albacete :rolleyes:

För vem/varför kör ni svenskar EM-finalen i Spanien år efter år? Trodde det var för att kunna skaffa sig bra slagläge på fler nya sponsorer genom att utmärka sig genom bra resultat samt passa på o förnedra "sörlänningarna" på deras egen bakgård, lr? :)

Om ni är ett utdöende släkte o ändå snart ska lägga er ner o dö, kan ni väl åtminstone GASA HELVEDE som det vore ert allra sista race!! *semi-ironi*
 
Last edited:

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Nisse pungkulla
Hoj
Moriwaki
Det har varit väldigt lokat med rapportering...Jag trodde att ett förbund skulle kunna vara lite intresserad. Här på SH har rapporteringen varit bra...men det är bara inbördes.

Highsider är RR sista chans att nå utanför den inre kretsen.

Jag tycker att vi läger 1000kr per förare och anställer 1 person som marknadsför förare,race.bla,bla. Fixar bankörningar.sponsorer.m.m.
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Highsider är RR sista chans att nå utanför den inre kretsen.

Jag tycker att vi läger 1000kr per förare och anställer 1 person som marknadsför förare, race .m.m.

Öhh, ursäkta min okunnighet men exakt detta jobb gör väl (delvis) redan Rachid mot ersättning från bl.a. STCC o SO?

Vi leker med tanken med en anställd proffs Promotor som fixar allt: ca100 elitförare som lägger 1000kr var = knappt det går att livnära sig på en sån låg lön/ersättning samtidigt som det är utgifter med själva PR-arbetet oxå.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Det har varit väldigt lokat med rapportering...Jag trodde att ett förbund skulle kunna vara lite intresserad. Här på SH har rapporteringen varit bra...men det är bara inbördes.

Highsider är RR sista chans att nå utanför den inre kretsen.
...

Highsider är väll om ännu mera bara för dom som är inbördes berörda. Tror du når en bra mycket större publik här på SH då du på detta stället även har mc-intresserade som normalt sätt kanske inte följer racing.

Highsider känns rätt ofta som om det är ett SH #2 för folk som tex kör PRO-SBK men som inte vågar skriva under eget namn om sin egen racing på detta forum. Det som skrivs där känns som det är skrivet för folk för detta forum som tex att man använder detta forums nicknamn i rapporterigarna rätt frekvent. Vilken annan seriös rapporterare i vilken sport som helst använder sig av sånt om det inte är för inbördes beundran? Cashman, Mortenzoni, Svensken osv använvänds ihop med att man använt sig av nickname som "Skägget vann idag.." på rapporter för WSBK. Dessutom väldigt dålig rapportering om det inte är från folk som klassat upp sig från rookies till pro eller liknande. Dvs personer som han som skriver känner från sin del av depån.
 

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Nisse pungkulla
Hoj
Moriwaki
Öhh, ursäkta min okunnighet men exakt detta jobb gör väl (delvis) redan Rachid mot ersättning från bl.a. STCC o SO?

Vi leker med tanken med en anställd proffs Promotor som fixar allt: ca100 elitförare som lägger 1000kr var = knappt det går att livnära sig på en sån låg lön/ersättning samtidigt som det är utgifter med själva PR-arbetet oxå.




vi har ca 350st licencerade åkare som borde vara intresserade av bättre tävlingar..å framför allt promota sporten så att fler vill köra.

Lägg det på licensen och jag tror faktiskt det kommer bli payback inom 2 år.
Den förar föreningen kan arangera bandagar.fixa sponsorer...jag det är bara fantasin
som sätter gränser...
Om nu rash hade fått mer pengar för att orka fixa tidningar å sider behövde han inte ha alla dessa jobb. det går inte lägga 25%på varje ställe.
Jag påstår att det finns 3st totalt kassa serier i 1000cc.

Highsider är mest för PRO..

vi har ca 350st licencerade åkare som borde vara intresserade av bättre tävlingar..å framför allt promota sporten så att fler vill köra.

Lägg det på licensen och jag tror faktiskt det kommer bli payback inom 2 år.
Den förar föreningen kan arangera bandagar.fixa sponsorer...jag det är bara fantasin
som sätter gränser...
Om nu rash hade fått mer pengar för att orka fixa tidningar å sider behövde han inte ha alla dessa jobb. det går inte lägga 25%på varje ställe.
Jag påstår att det finns 3st totalt kassa serier i 1000cc.

Highsider är mest för PRO
 
Last edited:

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Själv tycker jag det är extremt boring att läsa om div. rookieäventyr i media. Är man bra o vet vad man håller på med klassar man upp sig snabbt till Pro Sbk o visar var skåpet ska stå. Tycker det är alltför många som bara åker runt o myser i div. serier istället för att ta tjuren vid hornen o utvecklas i serier som IDM.

Att rapportera om att man minsann klarat av att kvala in till EM-finalen är ju bara första steget o inträdesbiljetten till riktig RR. Det väsentliga är väl hur bra man presterade på EM-finalen mot det motståndet o maskinmaterialet som rådde det året? Fråga nr.2 man kanske borde ställa sig själv: Är det nån ide' att jag åker hit nästa år igen o representerar Sveriges bästa?

Håller med dig Anders att det är lite SH#2 över Highsider, vem fan vill läsa om nicknames i seriösa artiklar? Han borde samarbeta med/själv jobba på en vanlig tidning/nättidning lr SVT, ungefär som fastbikes.se gör för att nå ut bland vanligt folk, om det ska leda till något bra för RR-sporten i förlängningen (om det nu är HAN som är Pro Sbks Ambassadör och reklam-man nr.1)

Edit: Vad var det för fel på Eric Hulth som ev. Promotor o som anställd av vårt "RR-fackförbund"? Blev ialla fall EJ invald under SVEMO-mötet i vintras, fattar inte, vad var problemet? Var kriterierna: DU måste verkligen brinna för att jobba gratis utan nån större budget o gå med på att toppstyras hårt o inte ha några egna bra ide'er överhuvudtaget. Det dagliga miljöarbetet med ljudfrågor o ständig förbättring som ledord, innebär en succesiv övergång till 100% el-mc, som ska vara helt klart senast år 2014...:rolleyes:
 
Last edited:

BC

Sporthojsnörd
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Nisse pungkulla
Hoj
Moriwaki
Själv tycker jag det är extremt boring att läsa om div. rookieäventyr i media. Är man bra o vet vad man håller på med klassar man upp sig snabbt till Pro Sbk o visar var skåpet ska stå. Tycker det är alltför många som bara åker runt o myser i div. serier istället för att ta tjuren vid hornen o utvecklas i serier som IDM.

Att rapportera om att man minsann klarat av att kvala in till EM-finalen är ju bara första steget o inträdesbiljetten till riktig RR. Det väsentliga är väl hur bra man presterade på EM-finalen mot det motståndet o maskinmaterialet som rådde det året? Fråga nr.2 man kanske borde ställa sig själv: Är det nån ide' att jag åker hit nästa år igen o representerar Sveriges bästa?

Håller med dig att det är lite SH#2 över Highsider, vem fan vill läsa om nicknames i seriösa artiklar? Han borde samarbeta med/själv jobba på en vanlig tidning/nättidning lr SVT, ungefär som fastbikes.se gör för att nå ut bland vanligt folk, om det ska leda till något bra för RR-sporten i förlängningen (om det nu är HAN som är Pro Sbks Ambassadör och reklam-man nr.1)



Är EM en blaj serie?
Då vill du förlöjliga oss som har kört i EM i fyra år i rad?.


Jag skulle väl säga att det finns bra många bra förare som kör EM finalen..
Det finns iaf på plats 2-4 fabriks team i 1000cc.
IDM är riktigt bra serie. Men inte topp of the line.
Det är en serie som man passerar om man är up comming lr om man är på väg utför.

Vad ser du vad som är så bra med PRO superbike 2011? 13-16 st startande ....Backlund och Pappunen behöver motstånd och i skrivande stund finns inte så mycket att erbjuda i Sverige. Bergman kommer vara i bra slag till nästa år..finns mycket potensial.

Det enda bra race som var i år deltagarmässigt bra var Anderstorp.
Den å Mantorp banan funkar att ha fartskillnader på.
Falkenberg Sturup knutstorp kommer aldrig funka..
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
jordi_torres_supersport_albacete_2011.jpg


euro_125_2011_1.jpg


euro_125_2011_3.jpg


euro_superstock1000_albacete_1.jpg


euro_superstock1000_albacete_4.jpg


main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


main.php


320988_10150347459478670_623463669_7761365_1425322130_n.jpg


303084_10150347453943670_623463669_7761346_432232127_n.jpg
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
...
Fråga nr.2 man kanske borde ställa sig själv: Är det nån ide' att jag åker hit nästa år igen o representerar Sveriges bästa?
...

Vi som team och dom som förare lär sig extremt mycket av att vara med på sånna här evenemang. Mycket mera än att vara med i rookie eller vara supportklass till en utdöende pyjamasklass med stödhjul.

Vi vet att vi möter Europas bästa där nere och att komma sist i en sån tävling inte är att man är dålig. I 125-klassen håller toppen VM-nivå. Det ser man bara på hur förra årets förare kört i år i GP. Vinales har vunnit ett par race och Oliviera är topp 10. Båda som nykomlingar första året i GP! Så tufft har inte EM varit tidigare och dom körde inte långsammare i år heller! Samma med 600-klassen där toppförarna gjort bra ifrån sig vid inhopp i Moto2 VM och i andra nationella klasser. 1000 var bättre konkurans i år med fler snabba förare. Men lite färre totalt. Många av toppförarna har kört banan mycket då dom kört där i CEV eller på träningar. Något som är lite svårare/dyrare för oss som har 275 mil enkel väg att kunna utföra.

Jag kan inte förstå vad du menade att dom här nere hade sämre "speed" än i STK eller IDM?
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top