Europa garanti på PS3?

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Mors!
Funderar på om man skall beställa ett PS3 från UK för att det är bra mycket bliigare än här i Sverige.
Nu till frågan.
Om Konsolen pajjar här i Sverige, kan jag lämna in det här för garantiarbete eller måste jag skicka det till UK för att få det fixat?

Någon som vet så är jag extremt tacksam för jag sparar bra mycket pengar på att köpa där.

tack på förhand!:tummenupp

Garantin gäller nog, men den svenska leverantören kan kräva att den engelska leverantören står för den.... Du får således stå för frakter.
Det hände mig när jag var snål och köpte en surroundförstärkare från tyskland. Fast den var 5000:- billigare där så när den pajade var det ok att pröjsa lite frakter.

Jag köpte min PS3 i tyskland o ringde supporten här o kollade hur garantin funkade. Svaret jag fick var att om man köper sin konsoll i scandinavien så (Ej Island) fick man garanti, men min tyska PS3 fick jag betala för att få fixad. Så svaret är Nej man får betala om den pajar här.

Det är Nordisk film som står för Playstation i Sverige. Sony vägrar visst att själva ha hand om konsollen(?). Enligt Nordisk film åtminstone..

Jag hade absolut köpt en Playstation här i Sverige för 4,500 kronor och varit säker på att ha garanti fullt ut. Inte bara 'hade köpt' förresten. Jag gjorde det också. ^^

Och nu i så dystra tider måste du ju stödja svensk handel! :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back