Euro/Dance/Trance tråden!

tvålen skrev:
Thx for listan! Dags att tanka friskt med musik nu! :banana

Ska göra det sne när jag har tid och bredbandet inte är överbelastat som de e nu :D

The_Plumber skrev:
Det är väldigt svårt att höra skilnnaderna....men vi kan säga så här att trance är mer övergripande, dance brukar vara mer musik och nästan ingen sång och euro är nån sorts blandning.
Det är väl trance som är musik, och inte mycket röster. Inom trance finns flera olika genres(?) också: Hardtrance, Clubtrance, Psytrance. Trance hörs sällan eller aldrig på vanlig radio.

Dance är musik + sång med elektroniska instrument. Spelas ibland på radio, men inte så mycket som jag önskar. Bodies Without Organs och September tex.

Euro vet jag fasen inte vad det är riktigt. Jag har fått för mig att det är lite mer åt 80/90 talets Dancemusik. Ganska osäker vad det gäller det.

Svenssson skrev:
Det är väl trance som är musik, och inte mycket röster. Inom trance finns flera olika genres(?) också: Hardtrance, Clubtrance, Psytrance. Trance hörs sällan eller aldrig på vanlig radio.

Dance är musik + sång med elektroniska instrument. Spelas ibland på radio, men inte så mycket som jag önskar. Bodies Without Organs och September tex.

Euro vet jag fasen inte vad det är riktigt. Jag har fått för mig att det är lite mer åt 80/90 talets Dancemusik. Ganska osäker vad det gäller det.

Bra beskrivet. Riktig tung trance är ju sånt som man inte lyssnar hemma på, det är mer sånt som spelas på discotek neråt medelhavet där alla e höga Ecstacy och danser oavbrutet i 6 timmar " :yoparty " :gnissla

Euro är typ mer mixar av gamla låtar.

tvålen skrev:
Thx for listan! Dags att tanka friskt med musik nu! :banana
Banana Inc. - Monkey Island
Dan-J - One Breath (DJ Splash Remix)
DJ Splash - My First Love (Original Mix)
Deejay Goldfinger - Can't Stop Me (Deepforces Radio Edit)
Är grymt bra låtar, LADDA NER :Bugar

Svenssson skrev:
Banana Inc. - Monkey Island
Dan-J - One Breath (DJ Splash Remix)
DJ Splash - My First Love (Original Mix)
Deejay Goldfinger - Can't Stop Me (Deepforces Radio Edit)
Är grymt bra låtar, LADDA NER :Bugar

Hittar inte :(

Svenssson skrev:

Vet icke...som sagt jag är inte så inne i det. Men har kommit underfund med att det mesta som vi lyssnar på är euro. Det är ju den stilen som är på puroeuro.

K-Town Kickerz - Winterdreaming
Penta P - Eurodancer (in da Mix)
PVS - Future Trance
Rave Allstars - Braucht Ihr Mehr
Rocco - Generation of Love
Rocco - One, Two, Three
Tune Up - Ravers Fantasy
The Sound Of San Francisco (Progressive Short Mix)
Special D - Come with me (Groove Coverage Remix)

Vissa kanske e lite gammla men vafan, dom duger :yoparty

Najs grabbar har hittat många nya grymma låtar tack vare er! :tummenupp

Har några grymma låtar som ja tror ni skulle gilla men vet tyvärr inte vad de heter eftersom de är kopierade från en CD via WMP. :(

stoooffe skrev:
Najs grabbar har hittat många nya grymma låtar tack vare er! :tummenupp

Har några grymma låtar som ja tror ni skulle gilla men vet tyvärr inte vad de heter eftersom de är kopierade från en CD via WMP. :(
Säg var CD:n heter och låtnummer så går det nog att leta upp :banana
Eller är det bränd skiva :confused:

Svenssson skrev:
Säg var CD:n heter och låtnummer så går det nog att leta upp :banana
Eller är det bränd skiva :confused:

Du verkar jämt vara så arg när du skriver p.g.a. bilden :död

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025