EU skylt eller inte EU skylt, det är frågan.

nucce

ligger så ofta jag kan..
Gick med
29 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Ninja, zx9r -00
Tja.

Hade tänkt att beställa ny reg.plåt till min hoj, jag lutar väl mest mot att beställa en skylt utan EU märket, men vad tycker ni? :tungan

Mvh/Nucce

Finns väl inget som hindrar dig att beställa en av varje om det känns jobbigt att välja =) Tycker väl personligen att skyltens nationalitetsmärke ser bättre ut än något klistermärke om det nu ska rullas utomlands.

Nu är väl skattemärket borta så borde ju gå att få mindre regskyltar utan det fältet där skattemärket å EU märket satt?

Edit:Kanske var det "Ägge" svarade på

Jo men du beställer skylten utan eu-märke från internet tex där man kan få en egen skylt, som är mindre och utan eu-märke. Do u understand?
Han kanske inte är sugen på att riskera 1500 i böter.

Det kom upp i nån annan tråd tidigare
Slutade med att de skickade mejl till Transportstyrelsen och de sa att skyltstorleken ej kommer att ändras. Även fast skattemärket avskaffats.

Kan tycka att de borde kunna se lite mer genom fingrarna nu eftersom platsen ej är behövd, men det finns säkert någon lag om att skylten ska vara på x antal cm2

Nu är väl skattemärket borta så borde ju gå att få mindre regskyltar utan det fältet där skattemärket å EU märket satt?

Edit:Kanske var det "Ägge" svarade på

Kan även vara så att de ser framåt när nuvarande kombinationer börjar sina och ytterliggare bokstav och/eller siffra behövs. Det kommer dock inte behöva införas på ganska många år som det ser ut i dagsläget men tillslut så. Smidigast för dem är nog att behålla storleken på skyltarna eftersom de i dagsläget rymmer fler tecken än vad som idag används.

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats