EU-politiker:förbjud snabba fordon

• Thread starter Thread starter bfd
  • Start date Start date
Elektroniskt måste de va. Annars får vi gå ner långt under 100 hästar och då börjar det bli småfarligt att göra omkörningar.
Om det är elektroniskt är det väll ändå inget bra sätt att förhindra höga hastigheter, sådana spärrar är lätta att ta bort, se på t.ex BMWs 250km/h spärr...

3034318 Om det är elektroniskt är det väll ändå inget bra sätt att förhindra höga hastigheter, sådana spärrar är lätta att ta bort, se på t.ex BMWs 250km/h spärr...
Ptja, bmw's spärr är nog gjord så att den lätt ska kunna tas bort. Annars säljer nog bilen sämre. Ställer man lite krav på låset så blir det nog svårare. Se på alkolåsen t.ex.

Egentligen ligger jag sällan över 160 (typ aldrig, med bil)
men rent principmässigt så är detta förslaget vidrigt.

Synd att det bara finns torrbollar inom politiken.

Ptja, bmw's spärr är nog gjord så att den lätt ska kunna tas bort. Annars säljer nog bilen sämre. Ställer man lite krav på låset så blir det nog svårare. Se på alkolåsen t.ex.

Det jag menar är, dom som aldrig kör så fort orkar nog inte ta bort spärren men de som åker så fort nog lägger ner tillräckligt mycket tid på att få bort spärren

Elektroniskt måste de va. Annars får vi gå ner långt under 100 hästar och då börjar det bli småfarligt att göra omkörningar.

Håller inte med här, har sätt allt för många sporthojar göra omkörningar
med "liten" marginal = mer effekt mindre marginal
Har man kört en gammal folka 1303s 34 hp så måste man ha god sikt
och någon kilometer tillgodo. :tummenupp

Men jag är inte för detta förslag.:mad:

Vi måste nog börja lobotomera hela nationen snart också. Så befolkningen inte kan hitta på en massa dumheter. Det måste vi ha en lag på, obligatorisk lobotomering. Hur skulle det se ut om folk gick omkring och tog egna initiativ, till på köpet olagliga ibland som att köra lite för fort, eller parkera fel? Det kan nationen inte ha kontroll över, så kan vi inte ha det!

Fram för en lag som kräver lobotomering!

[/sarkasm]

Jag blir så less på alla som ska lagstadga varenda lite sak i landet. Låt folk ha sin egen frihet för f--n. Var och en ska väl själv få bestämma över sitt liv, och även ta ev konsekvenserna av det. Sluta behandla oss som småbarn!

Hur räknar man ut 25% på fri fart ??
" 25 procent över maximalt tillåtna hastighet, i Europa 130 km/tim"
Dessutom har jag för mig att i Italien så har dom 160km/h som höhsta hastighet.

redan för 1 vecka sedan kunde man läsa:
"Ett undantag skulle dessutom ges till dom som tillverkar mindre än 500 bilar / år, vilket nästan uteslutande skulle gynna engelska tillverkare. Troligtvis kommer förslaget inte att gå igenom då en stor del av EU-parlamentarikerna är tyskar(99 av 785)"

Det positiva är väl ändå att det riktade sig till bilar och hade en Ferrari som exempel?
Debatten har ofta varit svårt inriktad på hojar. Begränsningar av effekt, flera nivåer av körkort, högre åldersgränser etc. har vad jag vet mest rört bara hojar - men bilar bör rimligen ha samma problem.

gratis lobotomering åt alla!

om du inte vill det, så ska du både lobotomeras OCH amputeras för säkerhets skull. enligt ett nytt lagförslag snart nära dig...

nu ska jag göra reklam igen för en bok ni alla borde läsa (medans ni kan/får läsa, för även det kommer förbjudas):

http://www.bokus.com/b/9789151847429.html

Vi måste nog börja lobotomera hela nationen snart också. Så befolkningen inte kan hitta på en massa dumheter. Det måste vi ha en lag på, obligatorisk lobotomering. Hur skulle det se ut om folk gick omkring och tog egna initiativ, till på köpet olagliga ibland som att köra lite för fort, eller parkera fel? Det kan nationen inte ha kontroll över, så kan vi inte ha det!

Fram för en lag som kräver lobotomering!

gratis lobotomering åt alla!

om du inte vill det, så ska du både lobotomeras OCH amputeras för säkerhets skull. enligt ett nytt lagförslag snart nära dig...

nu ska jag göra reklam igen för en bok ni alla borde läsa (medans ni kan/får läsa, för även det kommer förbjudas):

http://www.bokus.com/b/9789151847429.html

Köpte den förra veckan, ska ha den som sommarläsning. Tack för tipset!

160 Blås!
Shit vilket problem jag får. Min bil gör ju 163 enligt tillverkaren, men uppmätt med gps gör den 174 och då 185 på mätaren.

Åker aldrig fortare än 150. Men att sätta förbud är alltid fel, bättre att informera.

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard