EU mopedister

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Jag hatar verkligen EU mopedister. :gnissla

Under min semester som jag tillbringat hemma i GBG så har jag gått,cycklat,sprungit,kört bil och mc i staden.
Detta gör att jag hatar nu mera EU mopedister över allt annat då dom som drar fram som egyptens gräshoppor och håller på att köra över allt och alla.

Tex om man står vid ett rödljus med hojen så kommer det 7 fall av 10 en och svischar förbi i 40-50 blås,fast det är rött eller snudd på.

Så mina frågor är

Vad tycker ni och vad gör ni när ni blir irriterade på en EU mopedist?

Hur skulle man kunna påverka en mopedist att skaffa normalt trafikvett?

Själv brukar jag bara köra om dom ,men jag känner behovet av hämnd ibland :fatta! :yoparty

Mvh
Sur-jävla-farbron.

Last edited:
Det är en plaga, men låt dom hållas, Darwin tar ut sin rätt så småningom :gnissla
Det gör ont i kroppen att tänka på vad dom gör.

Ta det med ro... Darwin brukar sålla rätt bra med god precision. Så länge du sitter i plåtburk är du hyffsat skyddad mot dom. Är du riktigt trött på dom - ha en mugg kladdig Cola i hållaren som du tömmer ut genom rutan - "Ooops, ursäkta jag såg dig inte, du kom så plötsligt!".

Det gör iaf inte ont.

Väldigt många idiotiska ungar på moppe som skiter i lagarna då de tror att mopeder har samma lagar som cyklister har, och cyklister är sällan några som följer lagarna heller.

Skönt att höra att det inte bara är jag som tycker mindre bra om Eu mopeder..

Har varit sååå nära att smälla när jag setat både i bilen och på Mcn...

Det värsta jag sett på Nykvarnsvägen var 3st brudar utan hjälm på samma moppe tuggandes tuggumi i takt ich en av dom pratade i mobilen...

Håller med, dessutom tycker jag att det bara spelas dunka-dunka i P4. :tungan

Last edited:
Och hur körde ni själva när ni hade moppe??

Själv så följde jag varenda trafiklag som fanns,precis som nu.. :rolleyes:

Jag har aldrig ägt nån moppe! STOLT! :D

De kör ändå som puckon! Värre än de flesta puckon på Sporthojar!

P@trik skrev:
Och hur körde ni själva när ni hade moppe??

Själv så följde jag varenda trafiklag som fanns,precis som nu.. :rolleyes:

Som en stolle,men jag hade iaf vett att använda hjälm och ha fungerande ljus samnt att inte köra 60 blås på gångbanor och snika förbi folk och tuta.

Alltså detta är inte en debatt om hur dumma/dåliga unga moppedister är utan hur skall man få in folkvett i huvudet på alla moppedister

Tyvärr är ju inte någon speciell åldersgrupp som är värst,jag blev omkörd av en man i 40 års ålder på st sigfridsplan iförd endast skatehjälm,sandaler och shorts och naturligtvis utan fungerade lampor smiter han förbi i ca 30-40 blås mellan billarna.

Jag tycker det är ok att dom trimmar och leker på sina mopeder( det gjorde jag) MEN dom får för f*n skaffa sig lite trafikvett och fatta att dom kan skada folk.

LameViffer skrev:
Exakt, skulle inte nån från Knutby-sekten släppa en cd? :lol

Har en botleg(stavning) med kristibrud som solist om du är intresserad :yoparty :banana
Annars har jag alla Ulf Ekmans predikningar inspelat från öppna kanalen som du kan få billigt. :lol

Långa farbron skrev:
Jag hatar verkligen EU mopedister. :gnissla
Hat i sin rätta mening är självdestruktivt, men jag håller med dig - de är hemska :gnissla :gnissla

Ser såna där EU-fuckon som är ute och fyllekör skjutsandes utan hjälm och trafikvett var och varannan dag.

Fattar inte hur man överlevde moppeåldern. Fanns bara ett läge på gasen å hade varken backspeglar eller blinkers. Inte heller hade jag nån koll på nåra som helst trafikregler eller vett att kolla över axeln innan man svängde.

Nåja ni får ha lite överseende med dom små glinen, det är ju trots allt morgondagens sporthojsåkare vi snackar om.

De är mindre roliga när de svischar i 50+ på 30områden och gör omkörningar då resten av bilfolket är kloka nog att hålla högst 30-35. Själv brukar jag tuta precis när de är bredvid för att köra om, oftast brukar de vingla till lite och avbryta omkörningen, om de inte gör det så kör jag om de lite tvärt när det blir 50 igen.

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back