ettan krånglar

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Har bytt motor på min sm lc4 640.Provkörde donatorhojen ordentligt ifjol,o allt lira 100%.Riktigt rapp o fin.Nu när jag monterat i samma motor i min hoj så rapar det lixom när jag ska lägga i ettan,nästan som att det inte kopplar ur riktigt.Men allt e justerat rätt.Det enda som skilljer mot förut e att jag servade den o bytte till shells racingolja för hoj,på inrådan av dirtbike.Kan det va så att den oljan måste bli riktigt varm eller?Nån som har samma erfarenhet?Hajar inte vad som skulle hänt annars.Får nästan stampa på pedalen för att få i ettan.

cRoC skrev:
Samma problem när hojen är varm?
har inte varit väder för provkörning sen jag bytte motorn,blev klar i söndags kväll.När den bara står o puttrar blir den ju knappt varm.Får vänta o se.

Hej Hej!

Jag hade samma problem på en 50cc KTM motor. Vi visste ju först inte vad det var för fel så vi plockade av lammellerna osv och kollade eftersom att det inte känndes eller hördes bra, det gick också mycket trögt att lägga i 1:ans växeln*. Efter vi satt ihopa allt igen och konstaterat att det inte var nått fel där hällde vi ju på ny olja. Vips lät jag den stå och bli varm och efteråt fungerade den bra.

*Det kändes som du säger att den inte riktigt kopplar så mycket som den ska och att ettan nästan inte går i växel.

/Patrik

Tack för svaren,jag misstänker själv att lamellerna har klibbat ihop eller nåt,för dumt nog så tappade jag ju ur oljan i våras när jag lyfte den ur ramen,sen har den stått hela vintern i garaget utan olja i,så dom har nog torkat fast i varandra.Blir kul o se om det går till sig när jag kan ut o köra igen.Första gången jag bytte motor i en ktm,men det tog bara 5 timmar så va allt klart,jäla lättmekad,trångt att lyfta i o ur bara,tog i överallt,sen helt plötsligt ramla den dit bara.Den gamle hade gått 3200 mil den här har gått 1000 så det va märkbart rappare gång i den nya.Bytt ner till 14 kuggar fram oxå,så nu lär den bli rapp.

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP