Ett varv på Sviestad (utan larv).

Stavas s-v-i-e-s-t-a-d, uttalas "sveijs-ta" (ungefär) av lokalbefolkningen.

#Olsson# skrev:
Soppatorsken säger att det heter svischta - typ.

Schvista har jag kanske kallat det på fyllan men som (nästan) alltid så har Mattias rätt. Det är bara puckade stockholmare som betonar e i sviestad.

Edit. Coolt film Roller. Jag tycker att det ser ut att gå fort.

Last edited:
#Olsson# skrev:
Så kanske det var ja :tummenupp (Bror min tackar för lämnad Heiniken på bordet)

Olsson....! Har bara träffat dig en ggn men du va störtskön tyckte jag!!!! För visst e det du som e bankirstjortan, eller pratar jag med fel Olsson nu?

Du måste ta och hänga med på lite bankörningar nu! Eller så syr vi ihop en Torsdagsrunda eller nåt!

RoLLER skrev:
Olsson....! Har bara träffat dig en ggn men du va störtskön tyckte jag!!!! För visst e det du som e bankirstjortan, eller pratar jag med fel Olsson nu?

Du måste ta och hänga med på lite bankörningar nu! Eller så syr vi ihop en Torsdagsrunda eller nåt!

Jag har den kvar. Håller många år till. Du var ju bara pågen när vi körde sist. Jag försökte få med dig till bana men du hajjade inte riktigt bangrejen då tror jag. (Numera blir jag tokfrånåkt ser jag :D )

Jag är med :tummenupp

Bankirstjortan:

bankirstjortan.jpg

Hahahaha.... Du har kvar stjortan ser jag :D Det var så kul sagt när du sa att du hade gjort värsta race satsningen när du har tjackat ett par handskar eller vad det va :D

För mig så lossnade allting när jag fick på mig ett skinnställ.... Det har aldrig varit så att jag inte kunnat köra MC. Man har ett riskmedvetande bara... ;)

Vilket e en bra egenskap.

Det var iaf därför jag inte körde nå bana i fjol... Hade inte råd at införskaffa rätta grejjerna helt enkelt.

Har du tjackat ny hoj förexten ???

#Olsson# skrev:
Jag har den kvar. Håller många år till. Du var ju bara pågen när vi körde sist. Jag försökte få med dig till bana men du hajjade inte riktigt bangrejen då tror jag. (Numera blir jag tokfrånåkt ser jag :D )

Jag är med :tummenupp

Bankirstjortan:

bankirstjortan.jpg

RoLLER skrev:
Hahahaha.... Du har kvar stjortan ser jag :D Det var så kul sagt när du sa att du hade gjort värsta race satsningen när du har tjackat ett par handskar eller vad det va :D

:rofl :rofl För mig var det en stor rejssatsning. Jag har mer MC-tid i Michael Jackson loofers än i Goretexstället. Men jag har köpt bra skinn nu. Använder det på bandagar :tummenupp

#Olsson# skrev:
:rofl :rofl För mig var det en stor rejssatsning. Jag har mer MC-tid i Michael Jackson loofers än i Goretexstället. Men jag har köpt bra skinn nu. Använder det på bandagar :tummenupp

Hade du tjackat ny MC eller har du fortkvarande kvar den där gamla rishögen du hade sist ???

RoLLER skrev:
Hade du tjackat ny MC eller har du fortkvarande kvar den där gamla rishögen du hade sist ???

Jag har ny. Kolla avatar. Gamla är kvar. (Vinterbygge med 500 2-taktare)

Hojta till om jag skulle missa nästa körning.

/h

Galne Dansken skrev:
#Olsson# underbart att se dig i skinnställ - nu ka jag somna trygt på natten igen...

:tummenupp Halloa Dansken!! Ja, jag känner mig som en mogen svenne nu. Även jag har svårt med det enorma grupptrycket.

Mötte upp Benkars gäng på Mcdonnalds i min ordinarie Coop Forum-munkjacka. " Nämen va fan ska duuuuu me?????? " Smällar man får ta ibland :D

Jag har fan inte sett nåra Benkar rundor i år... 1 kanske... e jag blind ellers ?

Smällar du får ta....? Du tar nog dom flesta på vägen broder :tummenupp

#Olsson# skrev:
:tummenupp Halloa Dansken!! Ja, jag känner mig som en mogen svenne nu. Även jag har svårt med det enorma grupptrycket.

Mötte upp Benkars gäng på Mcdonnalds i min ordinarie Coop Forum-munkjacka. " Nämen va fan ska duuuuu me?????? " Smällar man får ta ibland :D

soppatorsken skrev:
Jag tror att han smyger med rundorna. Typ bara den inbjudna eliten som får äran att komma.

Jo det e väl så.... Jag har till och med PM'at och frågat men karln bemödar sig inte ens att svara....

Man e inte tillräckligt Elite antar jag :|

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard