Ett väldans problem att köpa boots.

enda tipset jag kan ge när det gäller boots och det enda jag går efter när jag gör det är: passa dig för boots som inte har dragkedja hela vägen upp... boots med kardborre sista biten bör utplånas..

e väl kanske lite offtopic men bör sägas om o om igen

varför är dom så kassa då??

Jag har stl45 på mina och jag brukar oftast köpa stl45 på skor, men ibland kan 46:or passa bättre. Så jag tror dom håller sig rätt bra i storlek om man jämnför med vanliga skor. 3700kr!? Du får väl dom för 2400kr av fc-moto?

Kardborre som bärande del om man säger så lossnar gärna och blir ofta väldigt klen efter ett tag. Bättre att ha en dregkedja och en flik med kardborre över istället.

ordinare 3700kr men eftersom dom hade tagit hem fel storlek till en kund och det inte var en sko att ha på hyllan fick jag dom för 2700kr:)

Den på bilden är det, tror de är 2007

Jämförde man den emot dom andra kändes denna överlägsen i känsla, lätt att röra foten.

Gött, de va la hyffsat bra pris..
Tror de ser ut som förra årets modell ja, men ja e så dålig på att se när ja inte har båda breve varandra :D

Själv provade man ju ut ett par på mc-mässan så på måndag ska de dyka upp ett par supertech r från fc-moto :)

Köpa å Köpa

Jag köpte precis ifrån USA, Dollarn är jätte billig. DEt blev ett par Alpinstars SMX plus via https://www.ridersdiscount.com/ de var hemma på trappan för 1900 kronor en vecka senare. Storleken tog jag via gympa dojor jag har 11.5 us storlek( 45/46). Det brukar vara dessa storlekar på typ Nike eller andra skor i sportaffären. De stämmer bra och det fungerade bra när de kom. Jag har lite svårt att hitta mc skor så jag tänkte på att det skulle finnas snörning i så att de går att anpassa till foten. Om man skickar efter ifrån USA så glöm inte att be föetaget att skicka som present och skriva ned värdet ifall tullen får för sig att ta ut sina avgifter...
Hade´

Ser att du fick tag pa ett par...kopte supertech R alldeles nyligen...har 44 pa vanliga skor, kopte 44 pa stovlarna...sitter som ett par javla mockasiner pa fossingarna, superskona:)

meh, hur bra är kardborre efter en säsong...:tuttar

Har ett par Prexport som gått 5000mil under drygt 5 år. De har ingen kjedja, bara kardborre. Kardborren är det inga fel på men nån söm har gått upp.

De skorna var förövrigt de enda jag fick i mina höga fötter i.

Har ett par Prexport som gått 5000mil under drygt 5 år. De har ingen kjedja, bara kardborre. Kardborren är det inga fel på men nån söm har gått upp.

De skorna var förövrigt de enda jag fick i mina höga fötter i.

ingen regel utan undantag...:D

Gött, de va la hyffsat bra pris..
Tror de ser ut som förra årets modell ja, men ja e så dålig på att se när ja inte har båda breve varandra :D

Själv provade man ju ut ett par på mc-mässan så på måndag ska de dyka upp ett par supertech r från fc-moto :)

Hade han stått kvar vid 3700kr hade ju jag också lagt en beställning ned till dyskland men nu sänkte han ju priset så snällt, så nu slipper jag vänta på dom.

Synd att jag bara gick och gaggade om att allt var så dyrt och inte var lite mer strategisk som dig på mässan:D Men nu löste det sig i alla fall.

edit: tog en bild på dom förra, dom hade allt gjort sitt:D

Edit 2: nu ska jag dricka pilsner

Bifogat

• IMG_1769.jpg
    IMG_1769.jpg
    49.9 KB · Visningar: 66
Last edited:
Hade han stått kvar vid 3700kr hade ju jag också lagt en beställning ned till dyskland men nu sänkte han ju priset så snällt, så nu slipper jag vänta på dom.

Synd att jag bara gick och gaggade om att allt var så dyrt och inte var lite mer strategisk som dig på mässan:D Men nu löste det sig i alla fall.

edit: tog en bild på dom förra, dom hade allt gjort sitt:D

Edit 2: nu ska jag dricka pilsner

Heh, hade några specifika mål att uppnå på mc-mässan, provsitta 1000rr, prova puma o supertech r stövlar, prova shoei xspirit :P
Så en 1000rr ska jag ha, puma o supertech kunde de bleve vilket som o en xspirit ska jag ha...:D

Köpte för övrigt min xr1000 hjälm på carlbarks o den pruta ja ner te samma pris som i tyskland :tummenupp

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8