Ett racing spel ni INTE bör missa!!!!

Ja inte vet jag men några 2.08 tider kommer jag inet få i det spelet vad än jag gör, det är för jäkla mycket jox att hålla rätt på för det.
Men iofs kan ju grejorna man använder påverka en hel del, jag har ju inte gjort det lätt för mig direkt.

R1-Uffe: jag har inet rört setupen än, men man borde ju kunna sparka på lite mjukare tofflor och slanga ur en del sopa til o börja med, sen var det ju det där med värmningen av däcken, jag har ju tyvärr kört ett varv o sen försökt bränna en bra tid på varv 2, man kanske måste nöta lite mer än så, men jag kraschar ju ändå efter en stund:lol

slänger ut setupen jag använder.
http://w1.150.telia.com/~u15008858/PGSPAQ.svm
(kopiera in filen i userdata/player/settings/spa)
lite mer överstyrning än original,mindre bakvinge för att få lite skjuts på rakorna.
soppa för 2 varv och Soft Däck.
tiderna kommer inte på engång,men det är bara att nöta.
kul som fn är det oavsett tiderna man får till:D

kör så det ryker!

Vad kör ni med för grejor då föresten?

Själv köpte jag beganade prylar snål som jag är, en tok jag känner ville byta grejor till bättre.
Jag har act-labs ratt med växelspak(sån med alla lägen) och 3 pedal-ställ.
Vet inte om det är nåt vidare för just detta spelet men det har funkat bra på andra spel, det kanske är gamla grejor idag med.

Silwer skrev:
Vad kör ni med för grejor då föresten?

dom flesta sim racing nördarna(inkl mig själv) kör med Logitech Momo Force,men den ska vara svår att få tag på har jag hört.
Logitech Momo Racing(den svarta) är väl rätt så schyst,så länge den håller:)
Ehnström(andra snabbaste tiden) kör med koppling och act-labs växel spak vad jag vet.

Last edited:
Jag kör med Logitech Momo Racing Force som fungerar som en dröm. Dock saknar jag en koplingspedal...

En klassisk MS sidewinder FF wheel eller va fan dom nu heter, hade en Logitechratt årgång -99 en gång i tiden utan FF som tyvärr gick sönder

Silwer skrev:
Vad kör ni med för grejor då föresten?.........

.......Jag har act-labs ratt med växelspak(sån med alla lägen) och 3 pedal-ställ.

Nää... Vad läckert! :tummenupp Hör det till ratten eller är det något du har köpt till?

Ratt: MS Sidewinder FF Wheel

Conrad skrev:
Nää... Vad läckert! :tummenupp Hör det till ratten eller är det något du har köpt till?

Ratt: MS Sidewinder FF Wheel
nu köpte jag allt begagnat men jag tror iaf inte tat pedalerna är standard till ratten, jag fick med någa andra (med 2 pedaler) som var klart sämre och troligen orginal.
Växelspaken vete sjutton, man kopplar in den med ratten iaf så den skall nog vara orginal, men den sitter på ett järn bredvid ratten så man kan ta bort den om man vill, tex om man vill använda paddlarna på ratten i stället.

är det nån som ska till Donington nästa helg 27/6 ?
jag har hört att GTR ska släppas den helgen på banan.
liraren som påstod det var till 99% säker på att det stämde,mer vet jag inte:)

Utvecklarna Simbin har nu släppt ett officielt demo där det även går att tävla mot 19 AI spelare. Tankar för fullt just nu... :drool
http://www.gtr-game.com/

Spelet släpps ngn gång i november.
Tydligen först ut här i sverige o tyskland senare i resten av världen :tummenupp

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back