Ett par frågor

Reckless Rider skrev:
2422921 dålig stil... Har du inget vettigt o säga ska du inte säga nåt alls... Jag ställer dessa frågor därför att jag vill lära mig om lätt mc, man kan inte veta allt i förväg... irriterad man blir när folk som du ska spela cool..
Vill tacka er andra som faktist skrev vettiga svar!

Men har du provkört en 125:a då? Han ställde ju faktiskt en fråga också...
 
Reckless Rider skrev:
2420305 Men 2-takt kanske ändå är bättre då?
För jag vill ha fart och axx :)
Kanske bara jag som hakat upp mig på att 2-taktare skär lättare.. Men om dom nu skulle skära är de väl inte föränn ett par 100 mil eller nåt, om man sköter den bra?


om du vill ha fart och acc så kan du juh köpa en rr-hoj på en gång, tex: honda/aprilia rs eller liknande
 
tvålen skrev:
2423681 Men har du provkört en 125:a då? Han ställde ju faktiskt en fråga också...
Va har detta med ämnet o göra? Men jaja ni får ett svar sen lägger ni ner... Jag har bara åkt Honda XR 100cc än så länge...
 
Reckless Rider skrev:
2423936 Va har detta med ämnet o göra? Men jaja ni får ett svar sen lägger ni ner... Jag har bara åkt Honda XR 100cc än så länge...
Då rekomenderar jag att du åker och testar några 125:or så du vet hur de känns med mera. Börja t.ex på en mc återförsäljare så kan du få prova dem lite och känna hur det känns. Sedan provkör du några du tycker verkar sköna och bra och sedan kan du då fråga lite frågor om hur det är med hållbarhet med mera. Jag vet hur det är för jag var lika "olklok" när jag skulle skaffa 125:a och frågade mycket (även dumt) Men man får ta lite skit att man kan bli kallad moppepojk med mera för tillslut lär sig den som vill med och kan lära andra. Jag säger inte att jag kan mycket om 125:or med mera men jag kan så jag klarar mig iaf;) Så det är väl lite dålig stil att hugga på honom väldigt mycket. Han är här för at lära sig. Men söker du en del här så finns det en hel del info:tummenupp
 
jag väger typ 75kg o min körskolas xr gör väl max 100 men då får jag ligga o pressa jävligt länge.
 
Reckless Rider skrev:
2422921 dålig stil... Har du inget vettigt o säga ska du inte säga nåt alls... Jag ställer dessa frågor därför att jag vill lära mig om lätt mc, man kan inte veta allt i förväg... irriterad man blir när folk som du ska spela cool..
Vill tacka er andra som faktist skrev vettiga svar!
Jag försöker inte o spela cool, bara så du vet!!!
Jag ställde en fråga om du hade kört något mer än moppe förut?
men du svarade inte... för om du inte kört någe förut o inte har någon körvana innan kanske du inte ska satsa på den som har bäst effekt, utan något som är lättkört o liknande så du har något bra o lära dej på!
Jag försökte inte alls bara vara taskig mot dej bara så du vet!
 
Mr EmCom skrev:
2420640 fanns inte dom här svaren på bike.se eller? :hihi

(passa dig vi har ögonen på dig)
vi kastade just ut ett annat MF som va dryg och allmänt jobbig osv...

men nu har ju inte han varit dryg och jobbig så skräm inte iväg honom :tungan
 
Kändes som om jag blev utpekad som värsta moppe idioten, därför blev ja lite sur
:( ber om ursäkt för de. Tänkte fråga, såg att du hade en Honda CRM, Lundgren. Är det en bra nybörjar 125a? Innan nån säger nåt så hade jag inte tänkt dra ut på motorn vägen eller några stora vägar direkt, kanske köra lite på parkeringen och runt området eller nåt tills jag blir van ;):)
 
Reckless Rider skrev:
2425523 Kändes som om jag blev utpekad som värsta moppe idioten, därför blev ja lite sur
:( ber om ursäkt för de. Tänkte fråga, såg att du hade en Honda CRM, Lundgren. Är det en bra nybörjar 125a? Innan nån säger nåt så hade jag inte tänkt dra ut på motorn vägen eller några stora vägar direkt, kanske köra lite på parkeringen och runt området eller nåt tills jag blir van ;):)

alltså, för dom som har endel körvana så är crmen mycket lättkörd, men som nybörjarhoj...njaaa, har du inte kört värre än xr 100 så tycker jag du ska sattsa på en 4-t till att börja med, så kan du puttra runt lite på nån parkering och lära dig allt med koppling och dragläge m.m(fast du kanske körde växelmoppe?, då kan du nog kanske kolla lite på 2-t med). När du sedan fått in snitsen så kan du ju sälja den och köpa 2-t och leka ännu mer:tummenupp
 
NiklasL: Det är ju jävligt onödigt att först skaffa en 4-taktare att lära sig på. Man kan lika gott lära sig köra med vilken 2-taktare som helst.

Om du vill ha crm som 125:a så ska du köpa den. Om du inte kan köra så är det bara nåt man lär sig, oavsett 4-takt eller 2-takt! :tummenupp
 
CRM är helt klart en bra nybörjarhoj. Mycket lätkörd och lättmanövrerad. Så det är helt klart en nybörjarhoj ;)
 
crossniklas skrev:
2425724 NiklasL: Det är ju jävligt onödigt att först skaffa en 4-taktare att lära sig på. Man kan lika gott lära sig köra med vilken 2-taktare som helst.

Om du vill ha crm som 125:a så ska du köpa den. Om du inte kan köra så är det bara nåt man lär sig, oavsett 4-takt eller 2-takt! :tummenupp

fan så mkt lättare att lära sig på en snäll 4-t om man aldrig kört med växlar, inte det smartaste att sätta sig på en 28hk cross det första man gör :död men somsagt, vet ej, han kanske hade växelmoppe. men kan har köra och inte har nått problem med växling så ska han ABSOLUT ha en crm :tummenupp
 
Last edited:
Nämnde tidigare att jag hade åkt XR 100 den är ju växlade :)
Men annars har jag en MT5 den står bara still nu, vill inte hålla på o trimma pga att man kan hamna i problem med polisen osv, känns lite onödigt. Ska försöka få sålt moppen o köpa en crm ;)
 
Reckless Rider skrev:
2425523 Kändes som om jag blev utpekad som värsta moppe idioten, därför blev ja lite sur
:( ber om ursäkt för de. Tänkte fråga, såg att du hade en Honda CRM, Lundgren. Är det en bra nybörjar 125a? Innan nån säger nåt så hade jag inte tänkt dra ut på motorn vägen eller några stora vägar direkt, kanske köra lite på parkeringen och runt området eller nåt tills jag blir van ;):)

Har du planerat å ta kortet privat lr på skola? ska du ta de på skola kan du ju vänta lite och prova skolans hoj (som oftast är 4t) å tycker du det räcker så sattsar du på en 4t annars väljer du en 2t. Och det med att en 2 taktare skär lättare stämmer delvis, det är mer meck med en 2t och som folk säger så bör du byta kolv var 500-1000 mil beroende på vilken hoj du har. Finns även 2t som är kända för bra kvallite (dock inte så mkt effekt men man får prioritera).

PS. sök och leta, finns miljontals trådar om just nybörjarhoj och skillnaden mellan 2 och 4t. men man lär på sina misstag. lycka till:tummenupp
 
Ok! T4pp3r din idé är kanske bra men verkar lite onödig att köpa en 4-t först och sen 2-t. Jag ska nog träna privat har 3 morbröder som har mc :) Fast då behöver man antagligen nåt sorts lämp som när man övningskör bil va? Söker man de på vv oxå? om de nu är så :confused:
Är mest sugen på CRM för tillfället så jag undrar, va kostar reservdelar till den t ex ny cylinder osv?
 
Last edited:
Reckless Rider skrev:
2427310 Ok! T4pp3r din idé är kanske bra men verkar lite onödig att köpa en 4-t först och sen 2-t. Jag ska nog träna privat har 3 morbröder som har mc :) Fast då behöver man antagligen nåt sorts lämp som när man övningskör bil va? Söker man de på vv oxå? om de nu är så :confused:
Är mest sugen på CRM för tillfället så jag undrar, va kostar reservdelar till den t ex ny cylinder osv?


Ja




Tio små svennar
 
Reckless Rider skrev:
2428323 öh?... :confused:

säger detsamma, bäret svarar konstigt ibland:va

men jag kan tippsa dig om att googla lite, kan ju hitta vad reservdelar kostar:tummenupp
 
NiklasL skrev:
2428328 säger detsamma, bäret svarar konstigt ibland:va

men jag kan tippsa dig om att googla lite, kan ju hitta vad reservdelar kostar:tummenupp


Ja, man behöver lämp.

Ja, man kan hitta det på vv.:)
 
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back
Top