Ett par frågor ang nyköpt KTM 640 -05

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Hej

Inte varit aktiv på länge men har köpt mig en ktm 640 i förrigår, skitrolig hoj!

men har ett par frågor, från toppen av kylaren går där en slang framåt till en svart anslutning mot ramen, jag antar att detta är expansionstanken som sitter i ramen, dock läcker min vatten därifrån, märker det främst efter att man kört ett tag o sedan ställer den så droppar de därifrån, åtgärd? eller helt normalt?

sen såg jag även idag att den "svettats" lite olja på vänstersidan av motorn där jag antar att man fyller på olja o i den framåtgående skarven på motorn så att säga, åtgärd eller skitsamma?

annars toknöjd, går fint o riktigt rolig att köra

Att det droppar lite kylarvatten från slangen beror väl bara på att det är lite väl mycket vatten i kylaren. Överflödet droppar ut så det är normalt.

Att den svettas olja på vänstersidan verkar vara jättevanligt. Har samma "problem" på min 640 men det är så lite olja som kommer ut att det inte är någon fara.

oki, ja de är ju inga mängder av vätska på nåt ställe, men blir ju ändå lite orolig när man precis köpt nytt, men då är de kanske skitsamma då,

skall göra ett oljebyte på han nu i dagarna, kollade lite i manualen, tyckte de var lite märkligt att om man gör i ordningen som beskrivs i boken så ska man fylla olja innan man byter de andra filtert som sitter på sidan, alltså byta de i frpnten fyllao lja o sen byta de andra, men man ska väl byta bägge innan man fyller rimligtvis :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back