Ett litet XR-dilemma

Brumelibrum

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2005
Hoj
Xr 650 SM, Tidigare hojar:lätt modifierad KTM 380sx, RMX 250
En liten fråga bara en Honda försäljare pratade om att jag troligtvis behöver sätta på några speciella distanser om jag ska på med offroad (xr orginalfälgar) på min hoj som är fabriksmotard från början.

Tänkte höra med er om ni brukar byta några distanser när ni skiftar fälgar och om ni flyttar bromsoket hur gör ni då?? Behövs det "byggas om nåt typ"?

Fan...nu kom jag på att på fälgarna som jag just fått tag på som är ett par orginal fälgar från -01 så följde det med bakre bromsskiva men ingen främre har jag för mig och det är ju den främre som jag var ute efter pga att motarden har en stor bromsskiva fram och den vill man ju gärna inte fara och busa i skogen med....

Vet någon om det sitter "orginal" lika stora skivor fram som bak för i sådana fall så hade jag ju kunnat ta och flytta min motard bak broms skiva och sätta den fram på offroad hjulen???

Finns ens XR som fabriksmotard :va

Edit: Ja, det sitter 240 mm skiva både bak och fram på XR.

Last edited:
Ja det är en xr 650 -05 som är en fabriks supermotard den är ner skickad till Dallára i Italien där dom bygger om xr650 till motard och så har dom satt dit passagerar fotpinnar så att man får åka två personer på den.
Så den är reggad som motard för två personer.

Letade på hondas hemsida men just nu så verkar dom ha tagit bort xr650 helt ur sitt sortiment :confused: hittar den om man går på http://www.hondamc.com/homc/templates/Model____3004.aspx

Pratade med en försäljare om det och han tyckte också det var väldigt mystiskt han hade själv en sådan ny till salu.
Det är den här rubriken jag varit inne på tidigare
Dall'Ara Honda Motorcycles XR Series Italy's Distributor: http://dallarahonda.com/

Som jag tycker det verkar så har kanske honda och dallára slutat med sammarbeta... men då borde ju xr 650 finnas kvar åteminstone om det kanske inte är så att det är på väg med någon ny modell eller att den slöare FMX650 ska ersätta xr men det vore ju för jäv..tråkigt :kocko .

OK nu är det långa utlägget klart nu är det bara ut och köra i det vackra vädret.

ja du behöver distanser till både bak och framfälgen... även en ok adapter för den mindre bromsskivan fram på endurokitet

ok tack så mycket!
....och jag hade fått med bromsskivor till båda fälgarna så jag är glad, det jag behöver nu är distanserna och ok adaptern till enduro fälgarna och den gick visst på +800kr svettigt för en så liten men dock så betydelsefull sak...jag säger då det honda de kan ta ut doleros för sina prylar...

(har hunnit med 7.5mil motard körning: grussmiskande och lite asfalts raceande denna härliga höst dag. Den är riktigt rolig på kurviga grusvägar :D också...)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman