WCPC
Ny medlem
Har en pulverlacksfirma och fick in en kund som var för snål för att betala för blästring innan lack. Det kunden skulle ha lackat var stålställningar i svartstål. Problemet va att allt vi provade funka ej att få bort leveransfettet och svetssotet som satt som tusan... Provade alla möjliga avfettningar, Thinner, t doja både för privatkonsument och för industriellt bruk utan bra resultat... Gick och småflummade lite på Biltema och gick förbi städavd... Kalk och rostrent stod det på en flaska. Provade sprayen och vart positivt överaskad. Soprent och rostfritt på 30sek. Provade även sprayen som motortvätt med mycket gott resultat. Jag har inte provat sprayen på lackerade ytor och det bör man nog undvika, men behöver man en kraftfull rengörar till t.ex motortvätt och dyl är detta produkten #1. Ska prova på hojens kedja som är rejält mojsig också. Glöm inte att återfetta/tvätta bort produkten bara.
Hur faan den kan va miljövänlig/biologiskt nedbrytbar fattar jag inte. Starkt alkalisk är den vart fall. använd ansiktsmask och handskar...
363901 är artikel# 39,90:- kostar den.
Hej hopp
Behöver ni info om pulverlack går det bra att PMa mig.
Hur faan den kan va miljövänlig/biologiskt nedbrytbar fattar jag inte. Starkt alkalisk är den vart fall. använd ansiktsmask och handskar...
363901 är artikel# 39,90:- kostar den.
Hej hopp
Behöver ni info om pulverlack går det bra att PMa mig.