Ett litet 3D-projekt...

unknownuser

Student
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
---
Ok, visserligen så är den här bromskivan avsedd för en bild, men så ligger ju tråden i OT-forumet också så det är väl lugnt hoppas jag.. :)

Iaf, vad tycks? Kom med synpunkter och förslag på förbättringar! Jag måste bara luska ut hur ett bromsok ska se ut... :va

Bifogat

• skivan.jpg
    skivan.jpg
    49.6 KB · Visningar: 76
  • skivan2.jpg
    skivan2.jpg
    53.9 KB · Visningar: 77
  • skivan wire.jpg
    skivan wire.jpg
    55.9 KB · Visningar: 78
Tänk på att en bromsskiva ofta inte är homogen ända in utan det är ju en hållare i navet som håller skivan. Titta på lite bilder på bromsskivor så förstår du. Jobba med material mera, lägg på en bump som gör slitningar som är runda, precis som skivan, så blir det bättre. Blankare material med.

lassnig skrev:
Ok, visserligen så är den här bromskivan avsedd för en bild, men så ligger ju tråden i OT-forumet också så det är väl lugnt hoppas jag.. :)

Iaf, vad tycks? Kom med synpunkter och förslag på förbättringar! Jag måste bara luska ut hur ett bromsok ska se ut... :va

I mina ögon ser det ut att vara för mycket/stora kylhål i själva skivan, tanken är väl att leda in luft genom kanten på skivan.

Prova att ta bort varannat hål, och på nästa rad med hål tar du bort dom du har kvar på föregående rad istället, så får du ett assymetriskt mönster som kyler hela belägget, samtidigt som du får färre hål per kanal.

OBS, detta baserar jag bara på hur dom skivor jag har sett i verkligheten ser ut, din idé kan vara bättre

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8