Ett helvete!!!

Billson

South Coast Supermotards #95
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
KTM 525 SM -05
Har precis tvättat min "svarta kedja" (och bakdrev) guldig igen....vilket helvete :cdevil .
Jag tvättade med diesel (på rekomendation från SH) och det tog sin lilla stund men när man beundrar hojen nu så var det värt det :yoparty .
Blir nog till att smörja händerna nu de känns lite torra sen man med jämna mellanrum tvättade dem med yes.
På den rena bilden är dock kedjan smord igen :4skrika .

Bifogat

• DSC01577 kopia.jpg
    DSC01577 kopia.jpg
    66.7 KB · Visningar: 123
  • DSC01844 kopia.jpg
    DSC01844 kopia.jpg
    82.6 KB · Visningar: 139
Last edited:
SvartR1a skrev:
och med detta vill du ha sagt vad :va
Att diesel funkar fint men det tar tid och är tråkigt!
Det har funnits många trådar om att tvätta kedja och drev, även jag undrade över vilket medel jag sulle använda. Nu vet jag och de som läser denna tråden vet också inklusive DU :7peta

Håller med om att diesel är bäst vid tvätt av grov oljeskit te.x runt drev/på drev/kedja/under motor mm:=)

:tummenupp

twinner skrev:
Håller med om att diesel är bäst vid tvätt av grov oljeskit te.x runt drev/på drev/kedja/under motor mm:=)

:tummenupp

Måste dock vara lite negativ, Disel är ganska kraftigt och speciellt elakt är det mot gummi och syntet material. Alltså kan ju inte oljepackningarna i kedjans länkar må speciellt bra av disel :confused:
Jag vet inte och har ingen erfarenhet men man kan väl tänka på det och inte tvätta för ofta,

SvartR1a skrev:
Måste dock vara lite negativ, Disel är ganska kraftigt och speciellt elakt är det mot gummi och syntet material. Alltså kan ju inte oljepackningarna i kedjans länkar må speciellt bra av disel :confused:
Jag vet inte och har ingen erfarenhet men man kan väl tänka på det och inte tvätta för ofta,
Vad jag blivit tillsagd så ska diesel vara skonsamt mot o-ringarna.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park