Ett gäng hemska kamphundar

Dee_cati skrev:
2165239 Alla hundar är ögontjänare och man kan aldrig lita 100% på en vovve. Sen är det precis som du säger att det är människan som gör hunden I DE FLESTA fallen. Givetvis finns det medfödda defekter som kan medföra annorlunda aggresion mm.
Jag har lika mycket respekt för en Pitbull som för en Jack Russel.

Man kan aldrig lita till 100% på NÅN / NÅTT!

Det finns antagligen lika många taxar med nån aggresiv störning som pittbullar.. Jag måste faktiskt säga att jag har npg relativt stor erfarenhet.. säkert 10 år.. och som jag sa tidigare så är det faktiskt så att den farligaste hunden de har är en coccerspanier ( flicka )... (stavning?)

......

Bifogat

• Crime.jpg
    Crime.jpg
    38.1 KB · Visningar: 47
  • sorrygirl.jpg
    sorrygirl.jpg
    29 KB · Visningar: 44
  • wedsadie.jpg
    wedsadie.jpg
    65.7 KB · Visningar: 51
  • sorryTonka.jpg
    sorryTonka.jpg
    57 KB · Visningar: 55
  • sorryhat.jpg
    sorryhat.jpg
    82.9 KB · Visningar: 52
Biturbo skrev:
2165004 Är du dum eller försöker du vara rolig?

En mordbenägen spykopat kan också se helt normal ut på bild.. De kan tom uppträda helt normalt tills det "knäpper" till i skallen..
Ne men ååh, så sött.. Är du rädd för så söta fina hundar? :pannkyss

blueblade skrev:
2165220 Helt rätt :tummenupp
Men visst ser dom farliga ut.. :hihi

Jo dom ser inte alltid så jättemysiga ut.
Men med i den där filmen fanns det även Bull terrier och det är asbolut ingen kamphund. Så man får ta det som man tar det:D

OLJEKYLD GSXR skrev:
Underbara bilder! :tummenupp

Fast det kvittar väl hur många fina och bra "kamphundar" det finns, för alla okunniga Aftonbladetläsare kommer ändå alltid ha kvar sina fördomar.. :(

Fast VI vet iallafall att våra hundar är underbara! :)

Har inte haft mina ögon så mycket på pitbull eller amstaff, men de där i filmen var riktigt fina. ja saknar mig rottis och jag saknar redan min Bullmastiff valp ja får höst!

Shit De va ju riktigt fina hundar. Skulle lätt kunna tänka mig ha en sån sen när ens liv är llite stabilare. Som tidigare sagt hundar är som mäniskor dom formas av omgivningen. Sen finns det phsyk fall både hos hundar och mäniskor. Men När det gäller mäniskor får man inte säga att visa "raser" är hetsigare och farligare än andra. Då borde man ju inte kunna säga det om hundar heller? Eller?

Hur ser bullmastiff ut? Är inte mastiff hyfsat stora?

pogo skrev:
2166022 Ne men ååh, så sött.. Är du rädd för så söta fina hundar? :pannkyss

Hundar som mår bra är jag inte rädd för.. Men hundar som inte mår bra är ju inte så roligt kanske... Å om jag måste välja mellan en galen pittbull eller en tax så är ju valet lätt..

Mäniskor som mår bra är jag inte rädd för.. Men Mäniskor som inte mår bra är ju inte så roligt kanske... Å om jag måste välja mellan en galen Gymmande person eller en datanörd så är ju valet lätt.. Förbjud alla personer som vill lära sig kontrolera sin kropp i nånslags "kamp"sport eller gymma dom blir ju farliga..

Man kan ju samla massa bilder på skadade ansikten och skadade barn som har orsakats av den rasen..... Och göra en film av oxå....
Då är det inte lika puttinuttit längre....

Jag vet en massa hundraser som är ännu sötare, men som inte har en överrepresentation i misshandelsstatistiken. Allt snack om att "det är inte hunden det är fel på, det är ägaren" placerar er bara i samma ringhörna som amerikanska NRA ("Guns don't kill people, people do").

Slå ett rött sidenband runt en pistol och måla nallebjörnar på den - det är fortfarande en pistol. Och erfarenheten säger att pistoler är farliga.

http://www.blt.se/article.php?args=732559

http://www.blt.se/article.php?args=730575

Känner till flera pitbullterrier som är hur snälla och trevliga som helst.

Men varför blir det så här? Är det fel sorts människor som dras till den här rasen, människor som absolut inte borde vara hundägare?

I ett av fallen jag listade kan jag säga JA så det skramlar om det. I det falllet skulle nog den mildaste hundras bli folkilsken.

Det är som att säga att sporthojar är livsfarliga, förbjud dom..

Ja det är dom, i fel händer. Varför inte ett extra prov, en utvärdering, en licens..

Det är för lätt att bara köpa en hund.

Hörde ett program på P3 igår som handlade om kamphundar.
Kort sagt sa de att hundar som avlats fram enkom för att vara just kamphundar kräver enormt mycket mer i uppfostran än svensson hunden. De sa även att kamphundar kan få en knäpp i skallen så det slår slint ordentligt.

Håller med om att det är omgivningen som präglar hunden, men om vi säger som så, coccerspaniel eller en pitbull med hemsk bakgrund, vilken vill man helst slippa möta...

har hört att procentuellt sett så är det större risk att bli allvarligt biten av en "golden" än av en pitbull...? men det kan ju inte vara sant för de ser ju så snälla och pålitliga ut....

är det inte coccerspaniel-släktet som har den största medfödda aggrisiviteten?

jag ska iaf skaffa mig en amstaff, dels för att det är en av de bästa familjehundrarna och dels för att de är helt underbara att visstas med!

Biturbo skrev:
2166181 Hundar som mår bra är jag inte rädd för.. Men hundar som inte mår bra är ju inte så roligt kanske... Å om jag måste välja mellan en galen pittbull eller en tax så är ju valet lätt..
Jo, du har rätt! :)

Kuritas skrev:
2166440 Jag vet en massa hundraser som är ännu sötare, men som inte har en överrepresentation i misshandelsstatistiken. Allt snack om att "det är inte hunden det är fel på, det är ägaren" placerar er bara i samma ringhörna som amerikanska NRA ("Guns don't kill people, people do").

Slå ett rött sidenband runt en pistol och måla nallebjörnar på den - det är fortfarande en pistol. Och erfarenheten säger att pistoler är farliga.

Men det är även skoj med vapen. Bodde jag i USA så skulle jag också slå ett slag för NRA om man bortser från vissa av deras idiotiska förslag. Sen finns det rötägg vart man än vänder sig men det kan du knappast ansvara för va? Det är då man ska ha en fungerade regering. I fallet med hundarna betyder det att ALLA hundägare ska vara tvungna att genomgå en kurs för att få skaffa hund, nån form av bekräftelse på att man är ok att äga en hund.
Även om det inte hade funnit kamphundar så tycker jag detta vore en bra ide, alltför mycket hundar som råkar illa ut bara för att ägarna inte kan hantera dem.

Dee_cati skrev:
2167623 Men det är även skoj med vapen. Bodde jag i USA så skulle jag också slå ett slag för NRA om man bortser från vissa av deras idiotiska förslag. Sen finns det rötägg vart man än vänder sig men det kan du knappast ansvara för va? Det är då man ska ha en fungerade regering. I fallet med hundarna betyder det att ALLA hundägare ska vara tvungna att genomgå en kurs för att få skaffa hund, nån form av bekräftelse på att man är ok att äga en hund.
Även om det inte hade funnit kamphundar så tycker jag detta vore en bra ide, alltför mycket hundar som råkar illa ut bara för att ägarna inte kan hantera dem.

Jag skulle gärna ha hur många vapen som helst, problemet är att jag inte vill att alla andra skall få ha det. Och problemet med vapenliberalism är att för att du själv skall få ha puffra så måste alla hagamän, bobbyföräldrar och lasermän också få ha det.

Jag tycker att det är bra som det är i Sverige; jägare får efter utbildning ha jaktvapen, men Joe Schmoe på gatan får inte ha en Beretta 92 i byxlinningen. Och jag skulle inte byta bort det mot rätten att själv få bära vapen. Finns roligare saker.

Dee_cati skrev:
2167623 Men det är även skoj med vapen. Bodde jag i USA så skulle jag också slå ett slag för NRA om man bortser från vissa av deras idiotiska förslag. Sen finns det rötägg vart man än vänder sig men det kan du knappast ansvara för va? Det är då man ska ha en fungerade regering. I fallet med hundarna betyder det att ALLA hundägare ska vara tvungna att genomgå en kurs för att få skaffa hund, nån form av bekräftelse på att man är ok att äga en hund.

då borde ju lämpligtvis att alla dem som går i tankar att skaffa barn också få gå nån typ av kurs så att de är ok föräldrar... tror faktiskt att människan gör långt mycket mer skada än hundarna :)

vi hade förut en rottweiler och en yorkshieterrier, ni kan ju räkna ut själva vikken som var farligast. Kompisarna vågade bara komma på besök om den lilla hunden inte var hemma för han var ju helt galen, .. :argpådato

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg