Ett fyrbent monster!

Zergh

Mmpfs... Bytte avatar igen =)
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
På jakt efter en ny Ducce, Cr250n är kvar.
Jag och polarn skulle ut och gå en sväng, medans jag väntade på honom så hoppade det här jävla monstret ut framför mej:
Copy_of_IMG_3033.JPG

Nu är frågan, tror ni paddfanskapet har gått på en strikt kur av anabola, eller bara är ett av naturens misfoster?, är ju fan i samma size som en
emot-xbox.gif
, vågade knappt ta bort den kära snusdosan efteråt, då odjuret utan några minsta problem lär ha kunnat svälja min arm.

Edit: Ughh.... stavar som en kråka också.

Shit vilket monster.
Om jag inte misstar mej så tror jag faktiskt han är medlem här, vem tror ni det är?

Lorge skrev:
Shit vilket monster.
Om jag inte misstar mej så tror jag faktiskt han är medlem här, vem tror ni det är?

Asså sånna stora grodor finns hur många som helst i mossar.

då jag var i danmark kom det en jävla padda och släpade sig över gräsmattan. Den här grodan var ett grodyngel i jämförelse. Om du tänker dig att den var ungefär lika lång som en 1,5l petflaska och fet som ett monster. Om det ska finnas så stora jävla paddor i danmark vet jag inte men det var ett riktigt freak of nature.

Last edited:
honkiie skrev:
då jag var i danmark kom det en jävla padda och släpade sig över gräsmattan. Den här grodan var ett grodyngel i jämförelse. Om du tänker dig att den var ungefär lika lång som en 1,5l petflaska och fet som ett monster. Vet inte om det ska finnas så stora jävla paddor i danmark vet jag inte men det var ett riktigt freak of nature.
Hhahahah dagens..

:rofl :rofl :rofl :rofl

honkiie skrev:
då jag var i danmark kom det en jävla padda och släpade sig över gräsmattan. Den här grodan var ett grodyngel i jämförelse. Om du tänker dig att den var ungefär lika lång som en 1,5l petflaska och fet som ett monster. Vet inte om det ska finnas så stora jävla paddor i danmark vet jag inte men det var ett riktigt freak of nature.

Var det nära Kristiania måntro? kanske hade muterat pga all haschrök i luften ;).

Zergh skrev:
Var det nära Kristiania måntro? kanske hade muterat pga all haschrök i luften ;).

Det var i stavtrup utanför århus så ganska långt från kristiania var den. Dom som ägde trädgården sa att han han gått där över kanske tio femton gånger så dom var inte så förskräckta längre. Hade nästan glömt av hela händelsen tills nu när jag såg den där bilden. It haunts my dreams. :skrämd

Paddjävlar är ena motbjudande kryp när de blir så stora. Hemma i skogarna runt föräldrahemmet är dom så pass stora att man fan snubblar på dom (för dom är ju naturligtvis ute när det är becksvart). Det är inte mysigt att trampa på padda i Zergh's storlek eller större. Skulle nog gissa på att dubbel så stor som den på bilden är ganska vanligt när dom asen trivs.....

Det är skönt i mitt nya hem, där studsar det bara runt små charmiga grodor så där lite idylliskt....

Jag tycker det är sällan man ser paddor nuförtiden...
De är häftiga tycker jag.
Nån slags skräckblandad förtjusning kanske... :)

Wunder skrev:
Pröva att mjölka den och röka giftet...
:tomten

Det skall prövas, kan man inte döda grodan annars, och göra någon spännande maträtt?.

honkiie skrev:
Men schysst mot grodan då!! :mad:

Äsch, kan ju försöka dressera den annars, har nämligen råttproblem här hemma, den vore ju perfekt, typ en kampgroda, för syrrans kattjävel är rädd för råttor, så den kanske man skulle göra en god stek av istället.

Det är en padda, inte en groda...
Paddor bör inte ätas eftersom alla (?) paddor är giftiga. De producerar giftet i körtlarna som sitter bakom ögonen. Om man klämmer på dessa körtlar kommer giftet ut, ser ut som vitt eller rosa slem.
Paddgift är ofta snabbverkande sedativt avsett att söva rovdjur som försöker äta paddan.
Tydligen är en del sorter också hallucinogena eftersom det blivit poppis bland vissa ungdomar i USA att trippa genom att slicka padda...
:3freak

Wunder skrev:
Det är en padda, inte en groda...
Paddor bör inte ätas eftersom alla (?) paddor är giftiga. De producerar giftet i körtlarna som sitter bakom ögonen. Om man klämmer på dessa körtlar kommer giftet ut, ser ut som vitt eller rosa slem.
Paddgift är ofta snabbverkande sedativt avsett att söva rovdjur som försöker äta paddan.
Tydligen är en del sorter också hallucinogena eftersom det blivit poppis bland vissa ungdomar i USA att trippa genom att slicka padda...
:3freak

Slicka på en sån där jävel? :confused:
:4skrika

Grodor

Den var hyffsad!

Men här brukar det vara en miljon grodor på vägen när det regnar! ett ställe där dom kryper över mot någon gammal branddamm. Gissa om det luktar gott och är halt när det är massa överkörda grodor på vägen :tomten

Back