Ett försäkringsbolag av sällan skådad kaliber

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
Japanese steeeeeel
Måste slå en stort slag på trumman för bilsport & mc som har tagit så väl hand om mitt ärende, trodde aldrig jag skulle säga det men äntligen ett FB som både visar sympati och goodwill.

Jag hade Offroad försäkringen på min hoj vilket gav en låg premie men förhållandevis hög självrisk, nu i efterhand har jag nog haft en löjligt låg självrisk.

De har löst in hojen utan att tjafsa, var lite snack ett tag om HUR jag skulle få ersättningen men det löste sig fort. De har även täckt skillnaden på lönen som försäkringskassan inte betalar. All utrustning inkl. min ryggsäck. Fick precis reda på att jag redan nu kommer att få sveda av värk + en slutgiltig senare (hade räknat med detta om två år!!) de kommer även att stå för sjukresor och hemservice (ja hemtjänst är inte gratis om ni trodde det)

Massa småsaker som i det långa loppet har gjort att bilsportmc har fått en trogen kund för en lång tid fram över.

ps. låter lite som en annons men det skiter jag i för jag e så satans nöjd med det här bolaget.

Jaha där gick min premie upp......(trött på att sponsra andra)

Skippa att försäkra din hoj då (mer än trafikförsäkring) och spara alla pengar du slipper betala in till fb.. Sen när du själv ligger där på sjuksängen kan du ju använda de fint sparade pengarna till alla kostnader som uppstår. Tadaa! Då slipper du "sponsra" en enda olycka utom din egna.

(..suck..)

kan inte mer än hålla med dig ripster (och leica). samma sak när dom löste i min ducce för 6 år sedan.

Bilsport & Mc tar väl inte sporthojar? Inte sist jag tittade i alla fall. Möjligtvis om man kanske har andra fordon också sedan tidigare med bra historik.

Bilsport & Mc tar väl inte sporthojar? Inte sist jag tittade i alla fall. Möjligtvis om man kanske har andra fordon också sedan tidigare med bra historik.

Nej. Vad jag har förstått det som så tar dom inte helkåpade sporthojar.
Typ R1, R6, Gixxer m.fl.
Om dom inte är tillräckligt gamla för att man ska kunna ta en Classicaförsäkring då. Då kan man försäkra vilken hoj som helst för 1200 om året hel/hel.

avkörningar påverkar nog ändå statistiken fastän det är olika f-bolag va..

beror på vilken modell det är, om många smäller med t ex 690 smc stiger priset på den eftersom det statistiskt sett sker fler incidenter med den

Nej. Vad jag har förstått det som så tar dom inte helkåpade sporthojar.
Typ R1, R6, Gixxer m.fl.
Om dom inte är tillräckligt gamla för att man ska kunna ta en Classicaförsäkring då. Då kan man försäkra vilken hoj som helst för 1200 om året hel/hel.

en cbr 600 rr tar de ej (endast trafik) men en cbr 600f tar de

Last edited:
Ja Ripster, försäkring ska du ju såklart ha, men sluta nu att krascha, snällasnälla du. Du vet ju hur ont det gör.... :( :krama

Du vet vad som gäller nästa sommar va? :) (gissar att du inte blir körbar i år)

:lol :lol

Klart du ska nyttja försäkringen Ripster. Finns ju ingen anledning att teckna den annars.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8