Ett fängelse värt namnet

det SKA vara en plåga!:mad: folk som hamnar i fängelse har förtjänat det (om de nu inte blivit oskyldigt dömda) och i sverige sitter folk alldeles för bra och alldeles för kort tid! det är liksom, om någon har begått ett brott i stil med "rånmordsvåldtäkt". "jahapp, vi dömer dig till livstids sitta-stilla-på-ett-rum med se-på-tv och läsa-tidningar samt styrke--och-konditionsträning i åtta år. de ska för fan straffas för vad de har gjort! återinför bastiljen plus vatten och bröd och livstids halshuggning för evigt!:mad:

Jo fast om man tänker ett steg längre och man ska återinföra dessa personer i ett normalt samhälle så får det ju inte vara allt för stora skillnader åtminstode den sista tiden dom sitter för då ökar det antagligen risken att falla tillbaka.

Men håller med dig om att straffen är för korta i sverige. Sen tycker jag att dom ska återinföra arbetsläger på fängelsena så vi slipper betala för dom.

Jag skulle också gärna leva och kunna bränna 1800kr/ dag och någon annan betalat.

Jo fast om man tänker ett steg längre och man ska återinföra dessa personer i ett normalt samhälle så får det ju inte vara allt för stora skillnader åtminstode den sista tiden dom sitter för då ökar det antagligen risken att falla tillbaka.

Men håller med dig om att straffen är för korta i sverige. Sen tycker jag att dom ska återinföra arbetsläger på fängelsena så vi slipper betala för dom.

Jag skulle också gärna leva och kunna bränna 1800kr/ dag och någon annan betalat.

det är delvis min poäng, vissa människor ska helt enkelt inte tillbaka in i samhället utan snarare hållas ifrån vanligt folk så att allmänheten slipper lida för deras misstag. tänk dig följande scenario: någon våldtar och mördar en ung tjej. han åker in på kåken, kommer ut från kåken och gör det igen! kanske inte bara en gång utan flera! hade inte de följande flickornas liv kunnat räddas om bara rättsväsendet hade insett att den här snubben är en samhällsskada och en fara för allmänheten? vissa människor är inget annat än parasiter på vår jord och enligt min mening ska de behandlas därefter. visst, alla förtjänar en andra chans. men faan inte tre, fyra eller fem!

straffen i sverige är inte bara korta, de är patetiska! livstids fängelse innebär 12 år och man kommer ut efter fem för att man sköter sig väl där, och sen är det fritt fram igen! livstids fängelse ska fan vara på livstid, annars kan man lika gärna kalla det nåt annat, vad det är exempelvis (12 år).

hell, jag lever på 2000 kr i månaden! och jag är en skötsam student som i egenskap av blivande flitigt arbetande medborgare kommer bidra till sveriges välstånd genom att betala skatt och försöka vara en bra människa! och så lever nåt jävla avskum som dessutom gjort sig skyldig till grova brott bättre än jag!?:huvet är det tacken!?:mad:

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra