Ett extra friläge på 954rr?? :S

Micha

No one fights the naked guy
Gick med
28 Jan 2008
Hoj
KTM 560smr -06
är lite oroad över lite saker på hojen o undrar om de är fler som stött på samma sak.

1. rassel vid stillastående på N (försvinner när man drar in kopplingen)

min gissning är att de e någon vajsing med kopplingskorgen eller med stödlagret för den?

fler som har haft samma problem??

2. fullt gaspådrag i farter över 200, växling mellan 5-6 så har den en tendens att lägga i någon friläge. enligt min vetskap ska det väl inte gå? lr har jag fel??

har bytt olja 2ggr sen jag köpte den i februari för att vara på säkra sidan vad gäller fräsh olja.

Kopplingskorgen är rätt gissat.
Ingen fara att åka med men den kan bli svårare att få mjuk när du kopplar ju mer den slits.

Växellådan kan du ha problem med skiftgafflar och växeltrumman som är sliten samt ingreppsklackarna på derven.
Lite tristare då hela snurran måste isär och delarna är tyvärr inte helt gratis.
Går också att åka med men den är ju inte skoj...

hittar också frilägen mellan vissa växlar ibland... ge den en putt till så ligger 6an i =)

annars är det väll bara att följa föregående talares råd... skruva skruva skruva

hm.. typiskt..

men ska man åka rr så får man räkna med lite problem. man e väl kanske inte allt för snäll mot moppen ibland :P

blir nog att riva hojen så fort kylan kommer tillbaka till vårat underbara land.

tack för snabba svar grabbar!

Jag får då och då också in nåt "friläge" mellan växlarna. Trodde det berodde på att jag inte va tillräckligt distinkt när jag växlade...hur som helst väldigt störande.
Ett par gånger har det också rasslat rejält när jag rullat med Neutralen i, kopplingen intryckt och försökt få i tvåan. Känns då som nåt inte är riktigt ok, men det har som sagt bara hänt ett par gånger. :confused:

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...