Ett eller två gaffelben?

Timon

Goude!
Gick med
25 May 2005
Hoj
636a
Det är dags att inhandla gaffelben, frågan är bara om jag ska köpa ett eller två, eller bara innerbenet?

Det ena gaffelbenet ser rakt ut, det andra är tydligt krökt. Ska man anta att båda gaffelbenen har fått en kyss och köpa två nya beggade eller ska man bara byta ut det man vet är krökt? Vad tycker ni? / Mattias

Köp båda så slipper du stå där med skägget i brevlådan.

Jag röstar också för det med två nya beggade ben. Hur var det med skakningarna i framdelen vid bromsning, försvan dom? Om det inte gjorde det så är det ju också en anledning att byta båda benen!

Mät upp det gaffelben som du har och kolla hur det mår! synd att elda för kråkorna....

//Mcbudet

Aah men det var ju inte riktigt vad jag ville höra :död

Jag ringde mc-proffsen och frågade vad dom skulle ha för o rikta det. Men troligtvis så går det inte att rikta benet pga för tunna väggar. Känns ju lite surt o punga ut med 4 papp. Får väl se efter hur allvarligt det är.

Timon skrev:
Det är dags att inhandla gaffelben, frågan är bara om jag ska köpa ett eller två, eller bara innerbenet?

Det ena gaffelbenet ser rakt ut, det andra är tydligt krökt. Ska man anta att båda gaffelbenen har fått en kyss och köpa två nya beggade eller ska man bara byta ut det man vet är krökt? Vad tycker ni? / Mattias

Är det inte bättre & billigare att köpa en komplett begagnad framgaffel (förslagsvis från en MC-skrot)?

kolla pirat grejer, jag köpte mina för 1300kr/st och det var samma pris till dom flesta

jag köpte mina från touringbutiken men jag har sett på fler ställen

har kollat på touringbutikens hemsida och i årets katalog men hittar inget där längre :va prova att ring till dom för jag köpte ju mina där! vet att det har funnits i katalogen iaf, ska se om jag hittar en äldre katalog

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år