Ett effektivt sätt att hålla nere farten?

...eller så kör man MC utan kåpor, vilket dämpar motivationen till högre farter. Men vad högre fart är ju en tolkningsfråga.

Ingen hd expert, men denna satt frammonterad. Typ årsmodell 2012. Springer softail vintage Classic eller nåt annat långt logiskt namn. Tror den va blå.

Aha, då kan det ju ha varit en av de nyare modellerna ,med springergaffel. De gafflarna tillverkas (mig veterligen) inte av Showa. Springergafflarna har oket framför gaffeln.

Fan gör inte Showa springergafflar? :mad:
Javeteinte, japonaiserna verkar koncentrera sig på teleskopgafflar, HD har dock inte greppat den gimicken än och köper sina teleskopgafflar från Showa. Men springergafflarna (20-talskonstruktion) tror jag H-D gör in-house.

När nya grejer dyker upp, tar det normat ett halvannat sekel innan H-D tror på nymodigheterna tillräckligt mycket. Startmotorerna köps också in utifrån (Hitachi), elstart är ju också rätt ny teknik.
Jag tror plötsligt jag fattar varför jag gillar HD. De kör sin grej, men till skillnad från Sveriges samtliga 70 stycken tändkuletillverkare har HD- lyckats med konststycket att överleva. Varför bor jag i det här trendängsliga landet? :mad:

Last edited:
Javeteinte, japonaiserna verkar koncentrera sig på teleskopgafflar, HD har dock inte greppat den gimicken än och köper sina teleskopgafflar från Showa. Men springergafflarna (20-talskonstruktion) tror jag HD gör in-house.

När nya grejer dyker upp, tar det normat ett halvannat sekel innan HD tror på nymodigheterna tillräckligt mycket. Startmotorerna köps också in utifrån (Hitachi), elstart är ju också rätt ny teknik.
Jag tror plötsligt jag fattar varför jag gillar HD. De kör sin grej, men till skillnad från Sveriges samtliga 70 stycken tändkuletillverkare har de lyckats med konststycket att överleva. Varför bor jag i det här trendängsliga landet? :mad:

Det är ju tur att det finns entusiaster som Hr.Karlsson som har vett på att hålla tändkulespisar och amerikanska järn vid liv så att vi unga harskitar kan få njuta av gången då ni tuffar förbi. Oavsett om det är i 5 knop eller 120 mph.. :)

till skillnad från Sveriges samtliga 70 stycken tändkuletillverkare har HD- lyckats med konststycket att överleva. Varför bor jag i det här trendängsliga landet? :mad:
Vem vet. Snart kanske någon hipster plockar upp tillverkningen av tändkulor. Någon som inser att det inte är så värst ballt med mikrobryggerier, surdegsbröd och fixies eftersom alla andra redan pysslar med det. Hen flyttar in i en gammal butikslokal strax söder om söder och börjar där experimentera med gjutning. Detta resulterar förutom ett par avsvedda ögonbryn så småningom i en packmoppe driven av frityrolja från det lokala thaihaket.

Såhär har jag;

DFsRgsM.jpg

:D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...