Ett bra gäng här.

BigPhil

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
CBR1000RR 2006 Röd (Såld!)
Tja, jag har kollat på alla svar till mitt tråd om "frun säger nej till hojköp" och insett att det är ett bra gäng som hänger här! Många kloka ord, och några bra :7peta också.

Jag har även lärt mig om Ullared :-)

Min mor dog i januari och bland hennes saker hittade jag hennes "vingar" (Wings) från när hon, som 21 åring blev pilot! Hon hade fastnat en liten ettikett med "My wings, I loved flying" på.

Hon slutade med det för att min far tyckte att det var för farligt och, jag tror, ångrade det hela sitt liv. Hon sade en gång "Life is too short to be miserable". Så sant.

Det blir en hoj, bara att hitta en bra deal, säger hur läget är hemma och leva livet.

Phil

Man ska aldrig ge upp sina drömmar! Det är inte sakerna man gjorde som man ångrar, utan dom man inte gjorde! Jag lever hellre ett kortare, men meningsfullt liv som jag lever varje sekund av, än ett långt, innehållsfattigt liv där jag bara går runt å oroar mig för vad som kan hända.
Som John Lennon sa: Life is what happens, while you are busy making plans.

Å vill du köpa en skoj hoj som ni båda kan åka på så PM'a, min 750F är till salu ;)

BigPhil skrev:
2127326 Tja, jag har kollat på alla svar till mitt tråd om "frun säger nej till hojköp" och insett att det är ett bra gäng som hänger här! Många kloka ord, och några bra :7peta också.

Min mor dog i januari och bland hennes saker hittade jag hennes "vingar" (Wings) från när hon, som 21 åring blev pilot! Hon hade fastnat en liten ettikett med "My wings, I loved flying" på.

Hon slutade med det för att min far tyckte att det var för farligt och, jag tror, ångrade det hela sitt liv. Hon sade en gång "Life is too short to be miserable". Så sant.

Det blir en hoj, bara att hitta en bra deal, säger hur läget är hemma och leva livet.

Phil[/QUOTE

Kul att det ordnade sig. Har du klargjort hur det blir eller får det bli en överraskning?

BigPhil skrev:
2127426 Ska förklara, på ett tydligt men bestämt sätt.

P

Då kan du ta RR-licens i Sviestad och träna banåkning. Det kommer du att ha stor nytta av på vägen om det inträffar en besvärlig situation.

BigPhil skrev:
2127326 Tja, jag har kollat på alla svar till mitt tråd om "frun säger nej till hojköp" och insett att det är ett bra gäng som hänger här! Många kloka ord, och några bra :7peta också.

Phil

Lycka till! Glöm inte att välja vart du gasar, och kör med huvudet :)
:tummenupp

Mycket bra beslut!! :)

Hoppas att du snart hittar en hoj som passar dig
med tanke på vädret och allt!

Lycka till :tummenupp

Hej Phil !!

Kul att se dig här. Jag är 99% säker på att vi känner varann :tummenupp

Ngn tipsade om bana, jag håller med. Kom på de öppna bankörningarna på Sviestad , det är trevligt, man kan köra i sitt eget tempo och man får köra aktivt på ett säkert sätt.

Hälsa familjen!!

/ Micke S, Linköping

(Still got my old geepster )

Kul! Bra beslut!

Följde diskussionen tidigare, men utan att göra några inlägg. Förstår din sits ganska bra tror jag, och det gör nog många andra med på detta forum, då vi alla har ett intresse som av nån anledning får våra nära och kära att våndas av oro .. ?

Detta kan lätt leda till såna bekymmer som du pratade om, då vi trots allt lyssnar och tar till oss det dom säger...

Men i slutändan måste man få besluta om sitt eget liv (annars blir man lätt BITTER), så då gäller det bara lugnt & snällt informera vad man tänker göra.. å sen trösta så gott man kan. Dom kommer över det. ;)

Fan va seriöst inlägg det här blev.. :tomten

Lycka till med höjköp!!! :banana

BigPhil skrev:

Phil

dra historian om din mamma å flyget så förstår hon säkert. :tummenupp

Grattis! Håller tummarna för många, långa o sköna sommardagar! :)

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back