Ett alternativ till Waxholm...

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Tio små Skitsnackare var ute och åkte... och kände att vi litegrand tröttnat på att varje onsdag landa i Waxholm :rolleyes:

Så istället svängde vi in hit :D
http://www.restaurangpont.se/pont1.5/

Ok, en kaffe kostar 25 kr, men servicen var excellent! :tummenupp
Vi gick in & beställde, de räknade in oss, och kom sen ut med koppar & nybryggt kaffe i termos.

Lättölen kostade 30 kr men var sjuukt god efter 3h på hojen :öl

Finns dessutom rikligt med yta att ställa mopparna på.
Fruktade att stället först skulle hota med tjära & fjädrar när vi dök in, men dra mig baklänges - de välkomnade gärna fler hojåkare (undrar om de vet vad de ger sig in i...)

Summa: Riktigt bra pit stop på väg mot Donken Svea :Bugar

Har hört mycket bra om det stället.
Blir helt klart ett besök framöver.

Ett bra alternativ, kommer att bli besök framöver...:)

Jepp, det var riktigt trevligt. :tummenupp
Och det trevligaste är att man är välkommen...

Ja det var definitivt över förväntan. :)

Ska väl till mitt 1:a inlägg tilläggas att det inte fanns något utbud av mackor & glass som t.ex. Rosenhill, och att man troligen bör invänta hovmästaren innan man stövlar in i restaurangdelen med helstället hängandes... (jag ser kalabaliken framför mig när slipsprydda herrar och damer-med-brosch flyr hals över huvud) :D

Dock funkade det ju ok att klampa in i "Bar-delen" (in-och-direCkt-till-vänster).
Och uteserveringen var ju kanon. Faan, nu blev jag sugen på en lättöl igen :yoparty

Ja det var definitivt över förväntan. :)

Ska väl till mitt 1:a inlägg tilläggas att det inte fanns något utbud av mackor & glass som t.ex. Rosenhill, och att man troligen bör invänta hovmästaren innan man stövlar in i restaurangdelen med helstället hängandes... (jag ser kalabaliken framför mig när slipsprydda herrar och damer-med-brosch flyr hals över huvud) :D

Dock funkade det ju ok att klampa in i "Bar-delen" (in-och-direCkt-till-vänster).
Och uteserveringen var ju kanon. Faan, nu blev jag sugen på en lättöl igen :yoparty

Glass fanns det ju visst. :tummenupp

Men visst, det är ju inte samma sjaskiga ställe som Waxholm eller fik som på Rosenhill, det här är väl mer i klass med J Gåshaga /Nacka Strand... god service och välkomnande.

Kan Rekomendera Henrys Konditori I Rimbo ..( Uppsalavägen 3 )

Perfekta (många) vägar . lagom långt, Ok Priser...

Det kommer bli uppror :D

Kan man ju passa på att inflika den sedvanliga poliskontrollen där. Om ni kommer från stan så är det vääldigt vanligt att de står på påfarten vid Donken, är som gjort för dem då de planterat grönsaker på gräset där så man ser inte bilen förän det är för sent. Sen står glatt väntade konstaplar vid avfarterna och skriver, aldrig sett om de står vid avfarten innan där de skjuter men konstigt vore väl annars.

Bifogat

• hag1.jpg
    hag1.jpg
    64.7 KB · Visningar: 114
  • häg.jpg
    häg.jpg
    78 KB · Visningar: 82

En anledning så god som någon att besöka! Det vimlar ju inte direkt med ställen där man välkomnar större gäng "outlaws":rolleyes:

Får se om ma kan hänga med någon runda i sommar, det vore trevligt!

Givetvis bör man ju först åka till Vaxholm och föra lite oljud, för att sedan åka och spendera pengarna där man är välkommen. Eftersom Vaxholmarna så tydligt markerat att man inte vill ha hojåkare där bör det vara var mans plikt att ge dom alla nackdelarna men inget av vinsten 200++ hojar genererar en onsdag.

Givetvis bör man ju först åka till Vaxholm och föra lite oljud, för att sedan åka och spendera pengarna där man är välkommen. Eftersom Vaxholmarna så tydligt markerat att man inte vill ha hojåkare där bör det vara var mans plikt att ge dom alla nackdelarna men inget av vinsten 200++ hojar genererar en onsdag.

Kanske till vaxholm man ska innan däckbytet för att bjuda på rökshow? Nä, så kul ska dom inte få ha det :D:rolleyes::3freak

Ärligt talat kan man ju på sätt och vis förstå dom. Vinnarna på att det kommer dit hojar är bensinmacken och grilltjorren på kajen. Resten tycker väl det är en pest....

Last edited:
Hade dom ingen starköl?

Jorrå hela kittet, både öl-, vin- & drinklista, så vi filurade faktiskt på om vi skulle vara lite wild-and-crazy, suga i oss ett par järn, utnyttja allemansrätten, å slagga på gräsytorna vid vattnet... :fyllisar :trött

Dock kom jag på bättre tankar. Vågar inte sova nära Lorden när han blir "sådär"... :D

Föresten noterade vi senaste repan att det även fanns ett vanligt fik/kiosk bara 40m ovanför restaurangen. Glass, kulglass, fika, godis, läsk...

Stället är ju med andra ord ganska komplett, dessutom utan gnälliga vaxholmsbor. Dyker garanterat upp ett par Skitsnackare där imorgon em på väg in mot Donken Svea.

Bifogat

• Restaurang Pont 1.jpg
    Restaurang Pont 1.jpg
    46.8 KB · Visningar: 57
  • Restaurang Pont 2.jpg
    Restaurang Pont 2.jpg
    42.2 KB · Visningar: 62
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...