Klart som fan vi inte kommer någonstans när den opponerade parten förmodligen har slutat årskurs 8 eller 9 alldeles nyligen och lyckats sova på fysiklektionerna.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Klart som fan vi inte kommer någonstans när den opponerade parten förmodligen har slutat årskurs 8 eller 9 alldeles nyligen och lyckats sova på fysiklektionerna.
Jag kan iofs förstå din förvirring. Just värmepump är lite udda men de beskriver det på lite fel sätt. Grejen med det är att den tar energi från marken plus den lilla energi från elen. Så istället får vi ta den energi det tar för att lagra energin i marken. Och där har vi en fruktansvärt hög energi. Det utelämnar de i uträkningarna. Detta är min spekulation iaf.2995563Nä.. men du kan ta ut energi när du gör en gas till en vätska då gasen är mer enrgirik
Edit.. skiter i det där då vi inte kommer komma fram till ett enväldigt svar
nej, det klart att man inte kan.2995558Men du missuppfattar själva huvudsaken. Du kan aldrig ta ut mer energi ur en t.ex. vätska än vad det finns i den, det är väl ganska logiskt? Slut på diskussion.
Sorry för OT !
precis2995796Jag kan iofs förstå din förvirring. Just värmepump är lite udda men de beskriver det på lite fel sätt. Grejen med det är att den tar energi från marken plus den lilla energi från elen. Så istället får vi ta den energi det tar för att lagra energin i marken. Och där har vi en fruktansvärt hög energi. Det utelämnar de i uträkningarna. Detta är min spekulation iaf.
De brukar säga att du tar 1kW/h i "eluttaget" och får 3-4kW/h, men detta beror då på att energin hämtas ifrån marken. Och denna värmer ju då både sol och jordens kärna. Och där har vi Energi.![]()
Men gud så bra...nej, det klart att man inte kan.
men har har inte helt fel.
I just värmepumpar så använder man en liten mängd el, till att driva, för att få ut mer "på andra sidan".
Men det man driver med elen, utvinner energi ur tex. luften, marken osv.
Så man skapar så klart ingen energi. Man utvinner den och "sparar" den för användning..typ..
Ganska klyddigt..
precis![]()
Så att man får bort alla rester från bensin/olja lämnar efter sig i bränslesystemet. Och Etanol är ett väldigt bra lösningsmedel som då gärna kan lösa upp dessa. Problem blir det om för mkt rester löses om på för kort tid vilket kan medföra problem med flödet i bränslesystemet, vilket kan ge hemska resultat (ena raset jag såg var inte kul)!
![]()
Bensin är oxå ett väldigt bra lösningsmedel ... låter som en myt
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |