Espressomaskin

Du har en maskin som maler och tömmer sig själv? Som dessutom kostar 5000 spänn!

Min ångpip satt i princip alltid igen när jag skulle ånga mjölk. Det satt mjölk i den. Krävde osannolika mängder underhåll i förhållande till mängden kaffe jag dricker hemma.

Nespresson är superenkel och kräver inget underhåll.

Perfa för mig!

/ Jens

Ja. Den är förvisso ganska dyr men den kräver heller ingen större arbetsinsats än en nespresso och den gör finfint kaffe.

Framsidan rent ekonomiskt med den om man jämför med en nespresso är väl att jag inte måste betala drygt 3 kr/kopp. Så efter ett tag så har jag sparat in pengarna jag fick lägga ner på att köpa en dyrare maskin.

Stopp i ångröret låter nästan lite underligt faktiskt. Mitt ångrör har aldrig satt igen. Ett tips är att köra lite ånga i en kopp vatten och torka av pipen med en fuktig trasa direkt när du ångat mjölk. Stopp kan det bara bli om du låter den stå med mjölk i röret och det ska man undvika även av andra skäl än att det kan bli stopp och gäller ju oavsett vilkn typ av maskin man har.

Ingår det några kapslar när man köper Nespresso D120? Man vill ju kunna testa den på en gång man köper.

edit: Hur lång leveranstid är det på kapslarna?

Last edited:
Som jag har förstått det så skall det ingå 16st kapslar, en av varje smak. Vet dock inte om dom fortfarande gör det idag.

Ingår det några kapslar när man köper Nespresso D120? Man vill ju kunna testa den på en gång man köper.

Jodå, det ingår 16st kapslar av varierande smak.
Beställer du kapslar så ska du få dem inom 2-4 arbetsdagar.

Jodå, det ingår 16st kapslar av varierande smak.
Beställer du kapslar så ska du få dem inom 2-4 arbetsdagar.

Tack för det. Då ska jag åka och inhandla en imorgon. Så kan man bjuda grabbarna som hjälper till att flytta på en espresso :)

edit: Ibland undrar jag vad man skulle gjort utan sporthojs samlade kunskap :tummenupp

Last edited:
Dom där 400:- som man skulle få tillgodo när man köpte maskinen, hur fungerar det? Jag fick med ett tomt brev, blev jag lurad eller fixar det sig på nespresso Club-Konto automatiskt?

Ingår alltid en kapsel av varje ur standardsortimentet.

Pengar till godo ska ske automatiskt.

Som sagt nån som vill köpa en nespreso concept bryggare billigt så pma..
Har även en mjölkskummare (går ju att använda om du har annan bryggare med.)

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti