Espressomaskin och chokladrekord

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Ja, en fick en espressomaskin till slut i julklapp!
Vilken grej!
Boende i internat med magsjukeframkallande skitkaffe i serveringen var det verkligen en hit med egen produktion.
Den enda downsiden hittills är att världen ter sig så annorlunda med sömnbrist...
Sen köpte jag på mig, utan att ha råd, 2 påsar av "Sorini Cayen", typ den grymmaste choklad som finns, ganska lagom mörk (kanske kunde vatt lite mörkare i mitt tycke) och kryddad med gegga som i sin tur är kryddad med cayennepeppar!
Fifaaan, va gött med den till en espresso!
Ska ba försöka ha råd med en Cognac till det nån gång så är alla tiders efterrätt i hamn.
Ville ba dela med mig av det, har fan inte så mkt spännande som händer här...:wiggle

Mc-mässa nästa helg, dock. Råckänråll!

Ja, en fick en espressomaskin till slut i

Har du fått en espressomaskin är nästa Måste-inköp en kaffekvarn. Finns inget bättre än att avnjuta en dubbel espresso gjord på färskmalet kaffe på morgonen. :tummenupp

...i brist på kaffekvarn köper du Lavazzas svarta burk med espressokaffe. :fakta
blowup-gal-lavazza.gif

Last edited:
Fett najs med tips på kaffe! :tummenupp
Eftersom svärfars-systers-föredetta-karl har egen kaffefinsmakaraffär har jag inte ens tänkt på att mala eget.
Han e grym på italiensk och fransk blandning, men jag ska definitivt kolla upp den du sa!

Fett najs med tips på kaffe! :tummenupp
Eftersom svärfars-systers-föredetta-karl har egen kaffefinsmakaraffär har jag inte ens tänkt på att mala eget.
Han e grym på italiensk och fransk blandning, men jag ska definitivt kolla upp den du sa!

OM din avstånds-släktings-bekante har kaffeaffär är ju anledningen ÄNNU större att köra på bönor och mala själv. Skillnaden är som dag och natt. Malet kaffe börjar ju tappa smak efter någon timme när det kommer i kontakt med luft. Tänk dig då en påse/burk som öppnats dagligen under två veckor.
Nymalet kaffe däremot hinner inte bekanta sig med omvärlden mer än 2-3 minuter innan du gjort din kopp!

Bönor is the shit! :mattias

I hear you!
Märks ju om inte annat på doften när man står där å förförs av doften när han, eller min dam, för den delen, maler bönor. klart som fan att den doften innebär aromförlust.
Jaja, kanske får stå ut med påskaffe, även om det mals rakt ner i den, en stund till. (inget ICA-skit iaf)
Har fan inte råd att skita just nu, men man har ju sina prioriteringar när kulorna ramlar in :D

Genomgång av moppen, kaffekvarn, soppa, bönor.
Fan, låter som om jag levde på 1700-talet... :D

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...