Eskilstuna-Sthlm

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Jag ska senare idag åka till Eskilstuna från Sthlm och sedan imorgon åka samma väg tillbaka, det är också möjligt att jag kommer åka den turen mer framöver.

Så jag undrar om det finns några roligare vägar att ta än motorvägen helt enkelt? :va

(Också hur brukar det vara med poliser mellan Etuna och Sthlm?) :näsblod

Gamla vägen

Åka "gamla" vägen funkar ju alltid, vissa partier är väl inget för hastighetsrekord men bra mycket trevligare än motorvägen. :tummenupp

Sen beror väl vart i Stockholm du ska också? Norr eller söder?

Ska väl gå lite snabbare om det ska vara intressant på motorvägen.

Jag skulle nog svänga på den i Södertälje.. (eller kanske vid Fittja/Slagsta Strand eller vad det nu heter..)

Finns ju mycket roliga vägar längst den vägen, om man har mycket tid så skulle jag köra från e-tuna mot björsund - strängnäs - stallarholmen - mariefred - läggesta - södertälje - sthlm.

Men när man är på g mot jobbet så brukar man ju ha lite bråttom så, motorvägen till mariefred (läggesta) sväng av vid tågstationen och ta gammla vägen till södertälje, sen tar man gammla vägen till botkyrka för att sen ta motorvägen (bara för jag hittar inte längre än så).

mariefred (läggesta) sväng av vid tågstationen och ta gammla vägen till södertälje, sen tar man gammla vägen till botkyrka för att sen ta motorvägen (bara för jag hittar inte längre än så).

Det låter som ett bra förslag att börja med, fast jag kommer ju komma från andra hållet visserligen. (Hoppas jag lyckas hitta genom Södertälje till strängnäs vägen eller vad den heter bara) :tummenupp

Det låter som ett bra förslag att börja med, fast jag kommer ju komma från andra hållet visserligen. (Hoppas jag lyckas hitta genom Södertälje till strängnäs vägen eller vad den heter bara) :tummenupp

Lättaste vägen att hitta är att ta av motorvägen vid scania rinken sen är det bara rakt på tills du kan svänga vänster. (Efter man har paserat igenom en rondell) :tummenupp

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti