Ersättning för stulen banhoj

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Jag fick min banhoj stulen för ett tag sen. Har försäkring för oregistrerade motorcyklar hos TH med ett maxvärde på 75'. I deras papper står det att de inte betalar ut pengar vid stöld av motorcyklar/mopeder/fyrhjulingar. Detta är ok för mig då jag vill ha en likvärdig hoj, inte pengar. Ringde till TH igår angående ersättningsnivån och enligt dem så spelar det ingen roll vad jag betalat för hojen eftersom det är en hoj jag försäkrat, inte en summa pengar. Frågan är bara hur mycket jag kan tänkas "få ut" då jag betalade mycket under maxvärdet men det är ganska svårt att hitta en likvärdig under maxvärdet. Vad jag har förstått så vill FB alltid vända sig till handlare och att hitta en sporthoj 07 för under 75' känns nästintill omöjligt, än mindre en 750.

Hojen är/var en Suzuki GSXR750 -07

Någon med erfarenhet av liknande situation?

I ett första skede tycker jag du ska lägga över problemet på Fb?

Det är ju ändå deras krav att inte betala ut kontant. Då får la dom styra upp det med att hitta en motsvarande cykel.

Hittar ni ingen hos en handlare får du väl leta upp privat och dom sen sköter betalningen till säljaren?

Tycker jag låter rimligt iaf. Kan du ju gå vidare sen framöver om det nu skiter sig?

I ett första skede tycker jag du ska lägga över problemet på Fb? ...
Det tycker jag också låter rimligt men jag tänkte mest höra om någon har varit denna situationen. Blivit av med en försäkrad banhoj. Intressant att höra vad man kan förvänta sig.

det är skitsamma vad du betalade för den, dom går väl bara efter listpriser +eventuell extra utrustning -eventuella skador?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park