Ersättning av F-bolag

stony

Yes!! Nu ännu drygare
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Sålda
Tjena

Jag har nu väntat ca 2 år på att jag ska få tid hos en läkare så dom kan bedömma min skada till f-bolagen jag har,

Har fått tid i morgon :) och nu undrar jag, är det någon som vet hur lång tid det tar innan man får pengarna? rör det sig om veckor? månader?

stony skrev:
Tjena

Jag har nu väntat ca 2 år på att jag ska få tid hos en läkare så dom kan bedömma min skada till f-bolagen jag har,

Har fått tid i morgon :) och nu undrar jag, är det någon som vet hur lång tid det tar innan man får pengarna? rör det sig om veckor? månader?

Mitt ex har fortfarande inte fått några pengar, 4 år efter undersökning och en massa strul så förvänta dig inga snabba puckar från f-bolagens sida.

DumDum skrev:
Mitt ex har fortfarande inte fått några pengar, 4 år efter undersökning och en massa strul så förvänta dig inga snabba puckar från f-bolagens sida.

4 ÅR!!!!!!! :skrämd

stony skrev:

Tror min syster är uppe i ca 3år nu, fortfarande inga pengar... :mad:

Men jag tror att man får en symbolisk summa dirket sen när du har fyllt 60 bast och sitter i rullstol då kommer pengarna...

Vi kan säga såhär: så länge man inte tjatar å ligger på dem kommer det förmodligen inga pengar alls. Då är det enkelt att bara avvakta för dem och tjäna pengar på det de inte behöver betala ut.

Det finns praxis och normer för sånt här (nej, jag vet inte) och ett tips är att kontakta ARN (Allmänna ReklamationsNämnden) eller SMC som har erfarenhet, advokater och större möjlighet till påtryckning än vad man själv kanske har.

DumDum: Vilket bolag, om man får fråga?

Last edited:
En kompis till mig bröt ryggen i en MC-olycka och hamnade i rullstol. Han fick vänta i 17 år på sina pengar. Ju mer pengar det handlar om dessto mer problem. Men att behöva vänta i några år för "små pengar" skall man inte behöva. Har man skadat sig i trafiken så har man alltid rätt till en advokat gratis så... Varför inte kolla med en sån (advokat) :7peta

Kan tillägga att exet har haft advokat på detta de senaste två åren men det har inte hjälpt.

Ofan... Låter ju inte roligt det här..

Men det som har hänt i mitt fall är att jag slog axel ur led och det blev aldrig bra efter det, Så efter några år och ett antal hoppningar skulle jag göra en lite operation och korta ledbanden,
men när dom skar upp mig så var det mer trasigt än dom trott(benskada,benflisor mm) så nu är jag helt stel i vissa lägen, och istället för en bra axel så har jag nu en Invalid axel (Ja jag är invalid) :hihi

Jag har för mig nånstans att trafik olyckor tar lång tid medans
olycksfall går ganska snabbt...Men det är som sagt bara vad jag hört.
Så det var därför jag frågade :)

en

stony skrev:
Tjena

polare till mig skadede sig i bilolycka 98

2 kotor skadade INGA pengar än sålänge.
dessutom blev han av med sitt jobb som säljare på Giganten då han inte kunde jobba så mkt på golvet..
surt som fan

Verkar som om f-bolagen satt det i system, mitt x råkade ut för olycka för snart 4 år sedan...inte klart än.
Dom väntar ut oss så vi hinner dö, då slipper man betala ut ersättning.
Själv lyckades jag lösa det hela på 2 månader när jag votade med en bil för ett par år sedan.
Jag tänker inte gå in på detaljer....men jag garanterar att jag var ett "BIG PAIN IN THE ASS " på försäkringsbolaget.
Ge er inte, åk dit med läkarintyg, kvitton, bilder, skaderapporter och polisrapport och mammas köttbullar....
Gå inte därifrån förrän det är klart, hellre får vaktbolaget släpa ut en . än att ge sig.......

Jag krockade -97, fortfarande inga pengar av Länsförsäkringar, varje gång man börjar bråka så får man börja om från början med läkarundersökningar och förhör av otrevliga skadereglerare..
Bäst var när en läkare som försäkringsbolaget skickade mej till, remiterade mej till en kiropraktor, när jag frågade om Länsf tänkte betala det sa dom ja men 7mån senare skickade dom tillbaks alla kvitton och sa att det inte var någon godkänd läkemedelskonst. :huvet

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti