Ersättare XP+Frontpage i Windows 7 miljö

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono V4 Factory -15 & KTM SD 1290 GT -17
2 frågor:

1. Finns det ngn websideprogram för Windows 7 som läser/ersätter Frontpage?

2. Om det skall börjas på ny kula med Windows 7 o hemsidetillverkning, vad skall man ha för program?

dreamweaver har väll alltid setts som lite seriösare än frontpage?

Jag kodar för hand i pspad. :yoparty

Dreamweaver, funkar i alla moderna Windowsreleaser, det finns inget bättre wysiwyg-program.

Frontpage är väl ingen som seriöst har använt sen förra årtusendet? :va

Tack för tips. Visst vet jag att Frontpage är gammelt, saken är den att jag är kass på HW o SW jag bara använder. Iofs i detta fallet så supportar jag hustruns PC eskapader.

Fast om man tvunget vill borde Frontpage funka under Win 7 också?
Resten av Officepaketet gör det i vart fall även om det är väldigt gamla verrsioner.

Tack för tips. Visst vet jag att Frontpage är gammelt, saken är den att jag är kass på HW o SW jag bara använder. Iofs i detta fallet så supportar jag hustruns PC eskapader.

Det finns ju en hel massa både nyare och bättre program som dessutom är gratis. Kolla in t.ex. http://ckeditor.com/ eller http://www.tinymce.com/ :tummenupp

EDIT: Vad är det för typ av hemsidestillverkning som görs? Är det kommersiellt rekommenderar jag absolut att du eller din fru lär sig HTML/CSS så du/hon förstår vad vissa bitar kod gör och varför. Det är inte direkt schysst mot kunderna att erbjuda en tjänst man inte kan.

Fast om man tvunget vill borde Frontpage funka under Win 7 också?
Resten av Officepaketet gör det i vart fall även om det är väldigt gamla verrsioner.

Absolut, det är bara att köra. Legacystödet sträcker sig ju tillbaka till tidigt 1800-tal känns det som. Däremot har det hänt så sjukt mycket med webapplikationer sen FrontPage slutade tillverkas, plus att det kodade som blinda apor, att det är bättre att börja om och lära sig på riktigt. Tycker jag. :)

Last edited:
Hon har en privat hemsida som hon donar med efter bästa förmåga så det är 100% privat o på amatörnivå. Men, är hon nöjd så är jag nöjd. Jag vill bara komma undan så enkelt som möjligt med min supportinsats.

Skall se om jag kan installera officepaketet 2003 direkt på Windows schjuu maskinen

Jag skall titta på andra nämnda wysiswyg alternativ också.

Hon har en privat hemsida som hon donar med efter bästa förmåga så det är 100% privat o på amatörnivå. Men, är hon nöjd så är jag nöjd. Jag vill bara komma undan så enkelt som möjligt med min supportinsats.

Skall se om jag kan installera officepaketet 2003 direkt på Windows schjuu maskinen

Jag har installerat office 2003 på win 7 och det är inte några större problem. Har för mig att man får ett felmedelande efter installationen är klar och sen får man starta om. Sen fungerar det :).

Då är det bara att köra ju. :)

Office 2003 ska inte vara några problem, de tidigare kan vara lite kluriga men, som sagt, Windows har så mycket support för tidigare operativsystem att man tycker de borde börja om från scratch snart. Säg till om det inte funkar så får vi försöka dona med det!

Har nu installerat Office 2003 med framgång!

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN