Ersättare till Michelin Starcross 5 Hard framdäck?

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Nån som har tips på ersättare till Stracross 5 Hard som framdäck, gillar det däcket på KLR:en tillsammans med Maxxis 6006 för att åka grusväg elller Mitas CO-2 om man ska köra lite sämre terräng. Är det Starcross 6 Hard som gäller eller?

Är väl inte i nåt akut behov av framdäck än men det hade varit intressant att hitta nåt motsvarande som Starcross 5 Hard.

Har grymt god erfarenhet av Maxxis CrossIT (M7304 resp M7305).
Sjykt bra grepp och hygglig livslängd!

Åker Michelin Tracker på min CRF. Tycker dom är ett ganska bra alternativ. Relativt billiga också, jag handlar dom på Dexon.

Kör som raggar’n ovan tracker numer däcken är ingen stor utgift med körningen som blir numer och dom är trevliga på asfalt när man hamnar där också - haft några varianter av bl.a motoz som varit rena skiten där klockrena på grus men sämre i terräng -trackar funkar på alla dom men man får inga pulshöjande släpp bara sådär

Har grymt god erfarenhet av Maxxis CrossIT (M7304 resp M7305).
Sjykt bra grepp och hygglig livslängd!

Hur är dessa på asfalt? Det går ju inte att komma ifrån att det ändå blir asfalt sträckor på nån, några mil även om man försöker undvika det och köra grus i största möjliga mån med denna hoj som ska ha däcken.

Vill man ha ett budgetalternativ så kanske Rinaldi, HE 42 Adventure/Rally? Nära halva priset mot mer kända märken.

View attachment 518091

Köpte Rinaldi till grabbens CRF100F men till den motorsvaga saken duger nog vad som helst, fråga är väl hur dessa däck är på asfalt och hårda grusvägar om dom tar slut direkt.

Åker Michelin Tracker på min CRF. Tycker dom är ett ganska bra alternativ. Relativt billiga också, jag handlar dom på Dexon.

N0n uppfattning om hur Tracker och Starcross 5 Hard skiljer sig? Funkar dom på alla underlag är det ju bra. Jag handar också nästan bara från Dexon, bra service och snabba leveranser.

Köpte Rinaldi till grabbens CRF100F men till den motorsvaga saken duger nog vad som helst, fråga är väl hur dessa däck är på asfalt och hårda grusvägar om dom tar slut direkt.

Jag vet inte men på löst underlag funkar ju däcken vanligt bäst tills nabbarna blivit avrundade och man kan ju byta dubbelt så ofta för samma peng.
Jag har precis fått hem ett bakdäck jag tänkt testa så småningom trots att även de dyrare däcken kostar mig mindre.
Om nu inte någon hinner köpa det först.

Hur är dessa på asfalt? Det går ju inte att komma ifrån att det ändå blir asfalt sträckor på nån, några mil även om man försöker undvika det och köra grus i största möjliga mån med denna hoj som ska ha däcken.
Precis som du själv påpekar så blir det oundvikligen lite mil på asfalt oxå men jag tycker Maxxis-däcken är väldigt förutsägbara och kommer inte med några överraskningar!
Har bara bra saker att säg om de däcken

N0n uppfattning om hur Tracker och Starcross 5 Hard skiljer sig? Funkar dom på alla underlag är det ju bra. Jag handar också nästan bara från Dexon, bra service och snabba leveranser.
Har inte åkt Starcross.
Men Tracker är ett allround däck. Godkänt för väg om det spelar någon roll.
Kört upp någon uppsättning både på min nuvarande Honda och förra hojen, Husqvarna 701. Är ganska högljudda på asfalt, men det är väl dom flesta av däcktypen..

Jag får väl se om jag testar Tracker, det låter ju ut lovande. För min körning gillar jag Starcross 5 Hard så är det liknande så är det ju bra.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman