Ersätta tändningslåset med vipp-brytare.

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Jag skulle behöva hjälp med lite tips eller en sida eller så om hur man gör?

Har förstått att man måste tejpa fast nyckeln på styrboxen (?) för att inte H.I.S.S ska strula, och även sätta ett motstånd istället för tändningslåset?

Det gäller en CBR1000RR från 05, ngn som gjort detta och kan komma med lite pointers?

Mvh

-P-

Mät motståndet på tändningslåset och ersätt det med likvärdigt motstånd :)

Inte på styrboxen då men på den svarta kransen som sitter runt tändlåset

( hiss enheten )

HISS enheten som sitter kring låset är en antenn som då den befinner sig i närheten av nyckeln skickar signal om att allt är OK till ECU och man får gnista. Tyvärr är HISS relativt smart då avkodningen sker i ECU och inte i HISS vilket gör att man inte bara kan ersätta den med ett motstånd.

Ett annat trick för att slippa allt vad startspärr heter är att byta till amerikansk ECU som inte har startspärr inbyggt, brukar gå att ropa in en beg på Ebay för under 100$. OBS! Hurvida detta fungerar på just din modell vet jag inte.

Last edited:
HISS enheten som sitter kring låset är en antenn som då den befinner sig i närheten av nyckeln skickar signal om att allt är OK till ECU och man får gnista. Tyvärr är HISS relativt smart då avkodningen sker i ECU och inte i HISS vilket gör att man inte bara kan ersätta den med ett motstånd.

Ett annat trick för att slippa allt vad startspärr heter är att byta till amerikansk ECU som inte har startspärr inbyggt, brukar gå att ropa in en beg på Ebay för under 100$. OBS! Hurvida detta fungerar på just din modell vet jag inte.
Fast jag är inne på att tejpa fast nyckeln kring antennen och sedan placera det på något bra ställe. Det borde väl funka?

Det ska vara ngt motstånd för tändningslåset ändå, oavsett om H.I.S.S är inblandad om jag fattat det hela rätt?

Fast jag är inne på att tejpa fast nyckeln kring antennen och sedan placera det på något bra ställe. Det borde väl funka?

Det ska vara ngt motstånd för tändningslåset ändå, oavsett om H.I.S.S är inblandad om jag fattat det hela rätt?

Jadå det går att tejpa ihop HISS med nyckeln och sen ersätta tändningslåset med en brytare+motstånd.

Annars fann jag denna i anonsforumet http://www.sporthoj.com/annonser/?id=8058 om den passar till en -05 vet jag dock inte.

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick