Ersätta tändningslåset med vipp-brytare.

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Jag skulle behöva hjälp med lite tips eller en sida eller så om hur man gör?

Har förstått att man måste tejpa fast nyckeln på styrboxen (?) för att inte H.I.S.S ska strula, och även sätta ett motstånd istället för tändningslåset?

Det gäller en CBR1000RR från 05, ngn som gjort detta och kan komma med lite pointers?

Mvh

-P-
 
Mät motståndet på tändningslåset och ersätt det med likvärdigt motstånd :)
 
Inte på styrboxen då men på den svarta kransen som sitter runt tändlåset

( hiss enheten )
 
HISS enheten som sitter kring låset är en antenn som då den befinner sig i närheten av nyckeln skickar signal om att allt är OK till ECU och man får gnista. Tyvärr är HISS relativt smart då avkodningen sker i ECU och inte i HISS vilket gör att man inte bara kan ersätta den med ett motstånd.

Ett annat trick för att slippa allt vad startspärr heter är att byta till amerikansk ECU som inte har startspärr inbyggt, brukar gå att ropa in en beg på Ebay för under 100$. OBS! Hurvida detta fungerar på just din modell vet jag inte.
 
Last edited:
HISS enheten som sitter kring låset är en antenn som då den befinner sig i närheten av nyckeln skickar signal om att allt är OK till ECU och man får gnista. Tyvärr är HISS relativt smart då avkodningen sker i ECU och inte i HISS vilket gör att man inte bara kan ersätta den med ett motstånd.

Ett annat trick för att slippa allt vad startspärr heter är att byta till amerikansk ECU som inte har startspärr inbyggt, brukar gå att ropa in en beg på Ebay för under 100$. OBS! Hurvida detta fungerar på just din modell vet jag inte.
Fast jag är inne på att tejpa fast nyckeln kring antennen och sedan placera det på något bra ställe. Det borde väl funka?

Det ska vara ngt motstånd för tändningslåset ändå, oavsett om H.I.S.S är inblandad om jag fattat det hela rätt?
 
Fast jag är inne på att tejpa fast nyckeln kring antennen och sedan placera det på något bra ställe. Det borde väl funka?

Det ska vara ngt motstånd för tändningslåset ändå, oavsett om H.I.S.S är inblandad om jag fattat det hela rätt?

Jadå det går att tejpa ihop HISS med nyckeln och sen ersätta tändningslåset med en brytare+motstånd.

Annars fann jag denna i anonsforumet http://www.sporthoj.com/annonser/?id=8058 om den passar till en -05 vet jag dock inte.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top