Ersätta gammal hd med ny - klona?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jo, har grajjat runt en massa med en dator och det slutade med att operativsystemet hamnade på "fel" hårddisk.

Den nyare och bättre hårddisken har en massa filer på sig som ska sparas men jag kan inte avgöra vilka. Det är inte min dator.

Jag tänkte dock lägga över allt från den tidigare systemdisken till den nuvarande C: för att sen på nåt sätt lägga över ALLT till den bästa disken igen och slippa behöva installera Windows igen.

Blir det fel i inställningar osv då eftersom den disken kräver lite andra drivrutiner?

Slippa installera Windows? Risken att dribbla bort personliga data/filer genom att mecka och inte ha full koll på allt är rätt stor. Gör på det säkra sättet - vad det nu månde vara.

Jag använder alltid en extradisk som backup innan meckande påbörjas, trots att jag meckat datorer sen början av 80-talet. Installera om operativet är enkelt. Återställa raderad data är mindre enkelt - samt tidsödande och frustrerande.

Slippa installera Windows? Risken att dribbla bort personliga data/filer genom att mecka och inte ha full koll på allt är rätt stor. Gör på det säkra sättet - vad det nu månde vara.

Jag använder alltid en extradisk som backup innan meckande påbörjas, trots att jag meckat datorer sen början av 80-talet. Installera om operativet är enkelt. Återställa raderad data är mindre enkelt - samt tidsödande och frustrerande.

What he said...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...