Erik och Mackan

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Sitter och funderar på en sak men en blandning av beundran och förvåning.
Erik och Mackan har nu ett program på tv5 eller tv6 där de reser runt i världen och gör lite coola grejer. Hoppar bungyjump, simmar med delfiner och en del annat smått och gott som de flesta bara drömmer om.
Innan dess var de med i Gumball och innan dess hade de en serie om att leva som en miljonär, eller möjligen hur man skulle bli miljonär.

Kort och gott får de någon kanal att betala för att resa runt och leva drömlivet. Värt beundran!

Men: Vad är det med dem två?? Utan att ha följt serierna så verkar de högst ordinära. Inte särskilt kul, kunniga, kända, vackra eller något annat. Dem är inte lika personliga som Filip och Fredrik utan skulle lika gärna varit med i Ullared som jag ser det.

Vad är dealen??
Å VARFÖR har inte jag deras jobb!?

Jajemän, det är faktiskt värt sin respekt och beundran att dom är där dom är och kan göra det dom gör. Men jag håller med dig, samtidigt känns det hela som "VA FAN!?".

Hur tog dom sig dit? Ren jäkla tur och flyt eller har dom kämpat sig fram? Någon som känner till deras historik?

Hur tog dom sig dit? Ren jäkla tur och flyt eller har dom kämpat sig fram? Någon som känner till deras historik?

Dom "hittade varandra" på högskolan och har jobbat ihop sedan dess, dom började med radio, P3 Deluxe, det är mackan som är Björne där t.ex.
Erik hamnade framför kameran av en slump när han jobbade bakom kamera i ett pusselprogram på tv4'a tror jag det var. Den ordinarie programledaren var tvungen att sjukanmäla sig, enligt utsago var han på tok för bakis för att stå framför kameran, så då skickade dom fram Erik istället. Och sedan har det flutit på.

Dom är blekfeta och ganska färglösa men jag tycker dom kör med roliga kommentarer, därför är det skoj att kolla på dom.

Det är så vackert att man vill gråta och jobbigt så att man vill spy. Som sex ungefär! :tummenupp

Last edited:
Erik och Mackan dominerar, bara att komma ut ur flygplanstoan och veva i gylfen tillsammans är obetalbart.

Deluxe.

Att de samtidigt visar lite värme mitt i all ironi och fulhumor gör det bara roligare att kika på, det är som Filip och Fredrik, fast kul. :fakta

Erik och Mackan dominerar, bara att komma ut ur flygplanstoan och veva i gylfen tillsammans är obetalbart.

Deluxe.

Att de samtidigt visar lite värme mitt i all ironi och fulhumor gör det bara roligare att kika på, det är som Filip och Fredrik, fast kul. :fakta

Mackan kom faktiskt bakifrån hörnet, så han hade nog pissat i kaffemaskinen eller nått :mattias

Ett mycket underhållande programkoncept. Kommentarer som är så underbara. Mycket värme och inget om att vara dryga mot andra och bara med värme mot varandra.

Nu är det fika.

Jag kollar inte på TV och vet inte vilka dessa är, men vet att det oftast finns en hel del hårt slit bakom en sådan karriär. Sällan folk bara glidit in på ett bananskal och gått från bilmekaniker till programledare.

Last edited:
En avundsjuke-tråd :arsele

Personligen tycker jag att de är bland det roligaste på tv.
Fast visst jag gillar Antikrundan och På spåret med :tungan

Det bästa är att dom inte är tillgjorda på något sätt, Erik är exakt likadan till vardags som han är i programmet, Mackan har jag inte träffat.
Erik och ett par andra på skolan gjorde massa roliga sketcher och tv-program dom sända lokalt på skolan här i Sveg, det var riktigt roligt :D

Jävligt sköna lirare, de körde GGN i höstas som en av punkterna på listan, kommer nog i nästa program. såg Mackan i depån innan start o då såg han måttligt road ut!

Jävligt sköna lirare, de körde GGN i höstas som en av punkterna på listan, kommer nog i nästa program. såg Mackan i depån innan start o då såg han måttligt road ut!

Såg ut som det på trailern för nästa veckas program. Ska bli spännande att se hur det går :yoparty

Mackan stannade i tankslingan efter 3/4 varv men Erik fick nog ett varv registrerat? om jag inte minns fel? De hade uppladdning på O´learys på fredagkvällen med Kawasaki som stod med hojar, så deras kolhydratuppladdning var nog i flytande form!

Mackan stannade i tankslingan efter 3/4 varv men Erik fick nog ett varv registrerat? om jag inte minns fel? De hade uppladdning på O´learys på fredagkvällen med Kawasaki som stod med hojar, så deras kolhydratuppladdning var nog i flytande form!

Bästa sorten :tummenupp

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...