Erik Buells EBR 2014 1190RX tillkännagavs idag!

Tycker den ser rätt okej ut. Lite egen stil och lite egna påhitt kan vara trevligt när alla andra sporthojstillverkarna tävlar om att göra samma sak bäst. Priset verkar ju hamna på samma nivå som konkurrenterna med, så det är ju inte helt blodigt.

Om någon sponsrar mig med en kan jag ta rejslicens och köra... ehm... krascha den lite då och då? :D

Skulle nog vilja påstå att cykeln liknar Barracuda 2 som Buell skulle låta efterträda 1125r till 2011!

1.jpg2.jpg3.jpg

Kul projekt! :tummenupp

Kommer inte vara bäst/snabbast på pappret och heller knappast vinna tester i Bike och/eller Motorrad men säkerligen ändå få en kundbas som går sin egen väg.

Det första som dök upp i huvudet på mig när jag såg den snett framifrån var: hyosung:gnissla

Ingen ABS/TC? Känns lite gammalmodigt på en 185hp hoj 2014.

Ingen ABS/TC? Känns lite gammalmodigt på en 185hp hoj 2014.

Ingen autopilot heller för den delen, stackars stora massan som plötsligt inte behärskar att framföra fordonet :arsele

Jodå, det skall vara TC i den!

Other notable features include a new digital gauge cluster, a 21-setting traction control system and full LED headlights.

Där ser man, förvånande att man inte tar upp det i specen på hemsidan.

Hoppas den säljer, med den motorn blir det nog en kul hoj med mycket karaktär.

Jodå, det skall vara TC i den!

Other notable features include a new digital gauge cluster, a 21-setting traction control system and full LED headlights.

21 lägen? Det är väl är väl ändå lite väl mycket, typ 18 lägen för mycket? Fast de kanske har separata lägen för TC och anti-wheelie och räknar antalet möjliga kombinationer.

Det är ju ingen lätt marknad de ger sig in i heller, priset är väl i höjd med en standard Panigale? Man ska väl vara ganska inbiten entusiast eller väldigt gärna vilja vara annorlunda om man slår till på den där istället för en Panigale?

Vad roligt! Den såg rätt fin ut, verkar ha Buellvinkel framtill tycker jag. Kvickstyr eller ej, ngn som vet?

Last edited:
Alla som nån gång kan behöva panikbromsa under sub-optimala förhållanden utan att gå omkull?

Eller med boschs nya system som de hade test på nyligen, kunna bromsa fullt med fulla nedlägg utan att hojen gör konstigheter? ;)

Såg att Bike hade provkört den nyligen. Undra vad prislappen och hur den kommer vara att försäkra. Gillar den stark. Känns lite Som hyosung GT650R status på den tills man berättar för den någorlunda ovetande vad det är för något och sen visar upp spec :fakta allt detta givet vis vid korvkiosken :tungan

https://www.youtube.com/watch?v=g5UO5LEWf54

Hoppas deras detalj finish ökat i takt med priset, för Buell har varit rena Hobbex bygget innan.

Hoppas deras detalj finish ökat i takt med priset, för Buell har varit rena Hobbex bygget innan.

Har varierat stort mellan de olika modellerna. Sen tror jag det har mycket med att göra hur USAs fetisch med plast. De modeller som övervägande består av järn känns riktigt porriga medans de som har lite för mycket plast käns som de tillverkars av Toys r US. Tyvärr så är denna gjord av mycket plast.

så tror man ska vänta sig en i klass med GT650R detalj finnish och RC8R prestanda.

Vem vill INTE ha ABS?

Till vilken nytta vill man ha möjligheten att låsa upp framhjulet? :va

hitech ABS är aldrig fel. Där emot om de köper in en billigare föråldrad ABS modul och montera bara för att den just ska ha ABS så är jag nog hellre utan. Min Guzzi är tex ett sådant exempel :( rent av läskigt när den går in. Inte som minförra hoj där det kändes riktigt tryggt

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT