Ericssonaktien

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad var det man fick köpa dem för i emissionen för typ 3-4 år sedan? Jag måste få till ett anskaffningsvärde, jag har ingen avräkningsnota.
:mad: :mad:
korvgubbe, du är moderat höginkomsttagare med plasma, vet du?

Typ 3,50 tror jag.

Markus skrev:
Vad var det man fick köpa dem för i emissionen för typ 3-4 år sedan? Jag måste få till ett anskaffningsvärde, jag har ingen avräkningsnota.
korvgubbe, du är moderat höginkomsttagare med plasma, vet du?

Typ 3,50 tror jag.

3,85

Men det är bättre att använda sig av schablonregeln (om du sålt nyligen).

anskaff=0,2*försäljningspriset

Får man köra schablonregenln på en del av innehavet eller måste man då göra det på rubbet? Jag har dels de här från emissionen, sedan har jag några från 1998, och ytterligare från 2004 tror jag. :gnissla

Markus skrev:
Får man köra schablonregenln på en del av innehavet eller måste man då göra det på rubbet? Jag har dels de här från emissionen, sedan har jag några från 1998, och ytterligare från 2004 tror jag. :gnissla

Enligt deras förslag skall man ju beräkna snittpris på innehavet men bara det blir rätt skatt i slutändan så borde det gå bra att göra som du tänker.

ah17 skrev:
Enligt deras förslag skall man ju beräkna snittpris på innehavet men bara det blir rätt skatt i slutändan så borde det gå bra att göra som du tänker.

Så du tror alltså det är okej att räkna schablon på 50% av innehavet och faktiskt inköpsvärde på återstående? Jag undrar det jag. :5sure

ah17 skrev:
Vad vinner du på att köra med schablonregeln, frågar jag dig?

Om jag köpt dem för 3,8 och nu säljer dem för ca 27 så är det ju fördelaktigare att ange anskaffningsvärde á 5,4 än 3,8, men det vet ju du så jag fattar inte vad du menar med din fråga.

Markus skrev:
Om jag köpt dem för 3,8 och nu säljer dem för ca 27 så är det ju fördelaktigare att ange anskaffningsvärde á 5,4 än 3,8, men det vet ju du så jag fattar inte vad du menar med din fråga.

Bra, jag ville bara göra detta klart. Om du nu köpt hälften för 3,8 så tycker jag du skall tillämpa schablonregeln på dem.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg