Ericsson bankörning

Supermoto skrev:
Näe, det har jag inte. Då hade jag inte skrivit "tror mig veta" !!
Var på vippen att åka en förra året eller om det var två år sedan men fick då inte plats. Efteråt fick jag höra att det varit en massa bromsövningar osv av nån som varit med.

Om ni får åka massor så: grattis.
700 pistoler är alldeles så in i helvete för mkt pengar FÖR MIG att lägga på en bandag. Vad betalar ni Ericssonanställda? Tar ni in en massa icke anställda för att bekosta er egen åkning??

Påhopp :confused: Vardå???
Fakta :confused: Har jag påstått det??
"defenitivt" stavas definitivt och inget annat, pappskalle :fakta

Chicken->Det enda konliknande jag åkt runt på Åsen var en svart sak förra året :D. Kan ha varit en Mille men han körde så långsamt så det var svårt att hinna uppfatta. Muhahahahaaaaaaa
mario körde så fort så han han inte uppfatta färgen men han menade den blå-lila färgen på millen :D

jag håller fortfarande med mario..

Lövis skrev:
Chicken->Det enda konliknande jag åkt runt på Åsen var en svart sak förra året :D. Kan ha varit en Mille men han körde så långsamt så det var svårt att hinna uppfatta. Muhahahahaaaaaaa

Hmm inte bara stollig utan blind oxå........................ :D
Var hittar du det svarta på min Mille :confused: :confused: [/B][/QUOTE] Så det var DU som "stod still" efter S-et? Aha, visste jag ju inte... Svårt med färgseendet ibland tydligen...

Får man ett svar på frågan om vad ni anställda betalar?

Blompa-> Och ännu svårare blev det ju igenom att jag förra året körde med integralhjälm med rökfärgat visir. Allt blir ju liksom mer mörkt då...

Kan tyvär inte svara på det, då jag inte längre är anställd där....

Last edited:
mörkt visir är bra men som du säger det blir svårare att se dom när man passerar dom på yttern :D

Lövis skrev:
Kan tyvär inte svara på det, då jag inte längre är anställd där....
Jaja, nån annan som kan svaret på frågan då???

Gaffa?
McNuggets?
Nån annan??

blom skrev:
mörkt visir är bra men som du säger det blir svårare att se dom när man passerar dom på yttern :D

Hade det varit yttern så hade det varit ok,men när han kommer på gräsmattan.......
Fast iofs....killen kör ju crossgrejj :D

blom skrev:
fan kör han om utanför banan så måste han ju vara gud...
Njae, det var väl mer av en krismanöver för att inte lämna FÖR stora "intryck" bakpå lövis mille. Men "gud" låter rätt ok...
Ni kan kalla mig "superdupergud" i fortsättningen, hehe....

Du vet, chicken, du får _alltid_ "viska" i mitt öra :slicka (läses med riktigt len sängkammarröst)

Supermoto skrev:
Jaja, nån annan som kan svaret på frågan då???

Gaffa?
McNuggets?
Nån annan??
Banåkningen är sponsrad av Motorcykel-sektionen av Ericssons Sportklubb. Det innebär att kostnaderna på bandagen slås ut på antalet deltagare och blir därför 700:-
Att vi anställda sedan betalar mindre beror som sagt på att klubben och företaget sponrar oss. Är man ericsson-anställ betalar man lite mindre, och är man MC-sektions-medlem ytterligare lite mindre. Det rör sig om mellan en och två hundralappar per steg. Jag minns inte exakt hur mycket.

Gaffa-mannen skrev:
Banåkningen är sponsrad av Motorcykel-sektionen av Ericssons Sportklubb. Det innebär att kostnaderna på bandagen slås ut på antalet deltagare och blir därför 700:-
Att vi anställda sedan betalar mindre beror som sagt på att klubben och företaget sponrar oss. Är man ericsson-anställ betalar man lite mindre, och är man MC-sektions-medlem ytterligare lite mindre. Det rör sig om mellan en och två hundralappar per steg. Jag minns inte exakt hur mycket.
:confused: :confused: :confused:

ett par exempel...
Med spons från Ericsson:
700:- * ca 70 pers = ca 50lakan. INTE EN CHANS.

Utan spons för er men med ovan nämnda "rabatt":
700 * 20 + 600 * 40 + 500 * 10 = 41kkr. 20 icke anställda + 40 anställda + 10 sånna mcsektionsmedlemmar. Oups, fortfarande ~20kkr mer än vad dagen kostar.

Jag vet att jag låter väldigt negativ (vilket jag inte är) men jag vill gärna ha klarhet i hur det funkar. Har alltså utgått från att det är ett icke vinstgivande arr. det här...
Aha, det kanske är Ericssons nya lukrativa affärsidé :D

Supermoto skrev:
:confused: :confused: :confused:

ett par exempel...
Med spons från Ericsson:
700:- * ca 70 pers = ca 50lakan. INTE EN CHANS.

Utan spons för er men med ovan nämnda "rabatt":
700 * 20 + 600 * 40 + 500 * 10 = 41kkr. 20 icke anställda + 40 anställda + 10 sånna mcsektionsmedlemmar. Oups, fortfarande ~20kkr mer än vad dagen kostar.

Jag vet att jag låter väldigt negativ (vilket jag inte är) men jag vill gärna ha klarhet i hur det funkar. Har alltså utgått från att det är ett icke vinstgivande arr. det här...
Aha, det kanske är Ericssons nya lukrativa affärsidé :D
du och jag supermoto :tummenupp , vi ska fan ta världen med storm :fakta

Supermoto skrev:
*snip* Oups, fortfarande ~20kkr mer än vad dagen kostar.*snip*
Sorry Mario, men du har FEL. Dagen kostar faktiskt mer än 20kkr.
(Extra dyrt då det är helg bl.a)
Har talat med en av de som arrangerar detta och tanken är just som du skrev att det bara ska "gå runt"

:cool:

jag kan kolla upp på tre röda vad det kostar att hyra hela banan.. peppe skulle nämligen göra det... men om vi säger så här.. dom drar in plenty med pengar på dom 700 pixen..

Kyckling skrev:
Sorry Mario, men du har FEL. Dagen kostar faktiskt mer än 20kkr.
(Extra dyrt då det är helg bl.a)
Har talat med en av de som arrangerar detta och tanken är just som du skrev att det bara ska "gå runt"

:cool:
"Extra dyrt då det är helg bl.a"
Jag går såklart med på att det är dyrare när det är helg men vad betyder bl.a ????
När vi hyrde förra året så kom vi lite under 20kkr inkl ambulans och med ersättning till instruktörer och annat blev det lite drygt tror jag.

Det är fortfarande orimligt att det ska kosta 700:- för att dagen enbart ska "gå ihop" om inte ni anställda åker för typ 200:- eller så.

ÄDIT: Jag har ALDRIG fel. Bara lite mindre rätt ibland :hej

Det var fan vad du tjatar mario :D Köp en radfyra så ska du se att livet blir lite enklare :tummenupp

Jag säger som min kapten i lumpen sa: "Livet är orättvist och det övar vi på"

Supermoto skrev:
"Extra dyrt då det är helg bl.a" Det är fortfarande orimligt att det ska kosta 700:- för att dagen enbart ska "gå ihop" om inte ni anställda åker för typ 200:- eller så.

ÄDIT: Jag har ALDRIG fel. Bara lite mindre rätt ibland :hej

Men va fan, SuperMoto, så här funkar det ju:
Det går DÅLIGT för Ericsson. Eftersom man inte kan sälja telefoner och AXE måste man hitta alternativa marknader. Härnäst arrangerar man Vasaloppet för Ericssons idrottsförening (några dagar innan det vanliga), och tar in anmälningsavgifter som går till produktutveckling.

Vansbrosimmet, Vätternrundan och Stockholm Marathon står på tur. Snart kommer tom aktierna att vara värda > 20 pix/st.

Om ni åker bana dvs..... :D

Kjelle skrev:
Men va fan, SuperMoto, så här funkar det ju:
Det går DÅLIGT för Ericsson. Eftersom man inte kan sälja telefoner och AXE måste man hitta alternativa marknader. Härnäst arrangerar man Vasaloppet för Ericssons idrottsförening (några dagar innan det vanliga), och tar in anmälningsavgifter som går till produktutveckling.

Vansbrosimmet, Vätternrundan och Stockholm Marathon står på tur. Snart kommer tom aktierna att vara värda > 20 pix/st.

Om ni åker bana dvs..... :D

Stöd svenskt näringsliv, ÅK BANA :fakta

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP