Erfarenheter Uppkörning Malmö

Najkie

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2012
Hoj
Kawazaki z750 -2010
hallå allihopa!

Jag kuggade min första uppkörning i malmö den 16/8, de roliga var bara att allt gick bra manöverbanan och i trafiken tyckte jjag de gick bra, o fick verkligen känslan att ja hade klarat d! men när tiden var inne fick ja domen att han inte kunde godkänna pga av att jag inte var tillräckligt riskmedveten, typ ute på en landsväg så körde ja förbi hus o så i 70när ja i själva fallet skulle sänka till 60 o ha bromsberedskap IFALL där sprang ut ngt barn eller så!

Det kan jag väl köpa.. men kändes endå lite hårt när han innan snackade om helhetsbedömningar o så..

Så nu har ja ny bokad tid men är sjukt nervös för ja vill ju klara de nu innan de stänger uppkörningarna för säsongen och sen höjer de åldersgränsen nästa år till 24 ju!...

Så alla tips o egna erfarenheter är tacksamma som fan...

Ta det lugnt bara, jag kuggade 2 gånger gjorde det i Malmö dock på lågfarten med en gsxr 1000 k6 :dummer Så får skylla mig själv klarade det dock med den 3.e gången, Beror på vem du fick korta snubben är ju bäst, dock kuggade han mig andra gången men han gav mig beröm han sa att han tyvärr inte kunde släppa förbi mig just för att jag inte kom runt konen... Men dem är schyssta alla utom 1 av dem.

edit: uppkörningarna stänger inte förens om 2-2,5mån så tare lugnt:)

Låter onekligen rätt tjurigt det där, skulle tro att du inte ingav förtroende på det stora hela och att han bara hade det att anmärka på. Kör mycket för att få lite vana i sadeln till nästa tillfälle så ska det nog gå vägen då.

Ta det lugnt bara, jag kuggade 2 gånger gjorde det i Malmö dock på lågfarten med en gsxr 1000 k6 :dummer Så får skylla mig själv klarade det dock med den 3.e gången, Beror på vem du fick korta snubben är ju bäst, dock kuggade han mig andra gången men han gav mig beröm han sa att han tyvärr inte kunde släppa förbi mig just för att jag inte kom runt konen... Men dem är schyssta alla utom 1 av dem.

edit: uppkörningarna stänger inte förens om 2-2,5mån så tare lugnt:)

Okej Ja fick en ljushårig kille verkade allmänt schysst o så, men fick känslan snabbt att han hade valt ut o kugga mig redan innan ja hunnit köra..
Han sa när jaskulle köra lågfart : Vilken snygg hoj, hur länge har du haft den? jag sa 2 månader typ.. okej vad har du kört med innan då?.. Inget svarade jag.. o då kändes de så olustigt... Jag kör som privatist med, aldrig tagit lektion på körskola..

Men klarade lågfart,högfart på första .. allt gick skit bra.. sen va de i trafiken ju. o de kändes bra.. kände att jainte gjorde ngt specc som jag var orolig för att han skulle kugga på...

Men just denna biten med risker o så snackade han mkt om och de var ja inte uppmärksam på.. han sa, Du kollar jättre bra runtomkring dig och jag märkte att du sänkte hastigheten 4 km/h när du passerade hus och att du hade handen på frambromsen men njaa de räcker inte sa han.. :P

Afan har kollat tider på internet o där visar de bara fram til 19 sept :P så blev lite orolig... e du säker?

Nästan lite skrämmande men jag kuggade på EXAKT samma sak den 7/8 och även det var i Malmö. Har fått en ny tid den 28/8 så hoppas på bättre flyt då. Snygg hoj föresten om det är din du har som visningsbilden? Jag har en likadan fast grön.:tummenupp

Nästan lite skrämmande men jag kuggade på EXAKT samma sak den 7/8 och även det var i Malmö. Har fått en ny tid den 28/8 så hoppas på bättre flyt då. Snygg hoj föresten om det är din du har som visningsbilden? Jag har en likadan fast grön.:tummenupp

Afan, ja har ny tid den 30/8, du får lycka till :tummenupp
Jo de e min på bilden , tackar:D din ser ju me nice ut ! Men sa han samma sak till dig:P? skumt , men de är väl hårda när de gäller risker iomed alla dödsolyckorna ! men sjukt drygt ialf!!

Körde upp i Malmö för 2 år och 8 dagar sedan. Det gick bra. Jag missade dock avfarten till Arlöv från motorvägen mellan Malmö - Lund. Kom på misstaget det för sent, men lät iaf bli att göra något så dumt som att köra över heldragen linje. Jag tog nästa avfart istället och körde vidare därifrån.

Jag fick köra i låga farter kring villaområdet mellan Kirseberg och Segevång. Bara ta det lugnt, sakta ner inför varje korsning, visa att du tittar åt sidorna med hela huvudet, var redo med bromsarna och håll låg fart rent generellt.

Samma sak som du nämner med utfarter på landsväg, släpp lite på gasen innan, visa att du tittar ditåt, var redo på bromsen (visa detta med foten vid bromspedalen också).

Jag blev kuggad för jag släppte fram en cyklist och kolla för mkt :crash på min första uppkörning då.. Klara den andra

Okej Ja fick en ljushårig kille verkade allmänt schysst o så, men fick känslan snabbt att han hade valt ut o kugga mig redan innan ja hunnit köra..
Han sa när jaskulle köra lågfart : Vilken snygg hoj, hur länge har du haft den? jag sa 2 månader typ.. okej vad har du kört med innan då?.. Inget svarade jag.. o då kändes de så olustigt... Jag kör som privatist med, aldrig tagit lektion på körskola..

Men klarade lågfart,högfart på första .. allt gick skit bra.. sen va de i trafiken ju. o de kändes bra.. kände att jainte gjorde ngt specc som jag var orolig för att han skulle kugga på...

Men just denna biten med risker o så snackade han mkt om och de var ja inte uppmärksam på.. han sa, Du kollar jättre bra runtomkring dig och jag märkte att du sänkte hastigheten 4 km/h när du passerade hus och att du hade handen på frambromsen men njaa de räcker inte sa han.. :P

Afan har kollat tider på internet o där visar de bara fram til 19 sept :P så blev lite orolig... e du säker?

Kände du dig dum? han första frågade mig "ska du köra upp med denna" Jag bara ja? så kollade han på papprena ehm 131kw stämmer verkligen det? jag bara ja, han bara oj. :P Komma med en 1000cc R hoj är nog inget dem gillar heller:p

jag klarade det första gången i malmö till 125a och sen skulle jag prova köra upp privat i ängelholm till mellan och då blev jag kuggad för jag bromsade liiiite för hårt innan en rondell :huvet (inspektören godkände nästan ingen privatist) så körde jag upp via körskola andra gången men ficka samma inspektör, körde lika dant och blev godkänd :död

Tack desamma. Ja han sa samma plus att jag låg för nära en bil då jag tveka vid en omkörning.. Ja jag har varit helt nere nu så fort solen tittar fram sen jag kuggade.. :P

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra