Erfarenheter gällande MC-larm?!

Massa skruvar? 2 för CPU enheten o 2 för sirenen...
Kan väl vara käckt att sätta fast grejerna iofs men i övrigt tror jag du missuppfattade grejerna lite :)

Är inga konstigheter att montera på bågen. Sätt fast cpu och siren. Koppla in ständig spänning samt spänning när nyckeln är på ON alt bakljus, Jord samt blinkers för ljusblink vid PÅ/AV-larmning, borra hål för diod koppla in den samt siren = Klart.

Enklare blir det inte. Sen kan man ju välja att inte koppla in allt med om man nu skulle vilja det.

// JN

Lyfter tråden lite för att kolla om någon har bra tips på mc-larm? :)
Det måste väll hänt lite sen 07?

Lyfter tråden lite för att kolla om någon har bra tips på mc-larm? :)
Det måste väll hänt lite sen 07?

Vad gäller larm så tror jag inte det har varit någon revolutionerande utveckling. Defa har slutat med MC-larm (enligt en larminstallatör jag pratat med), Spyball och Scorpio är väl dom så står sig bra fortfarande vad jag har förstått.

Får en känsla av att folk satsar mer på Trackers numera...

Köpte ett Vikinglarm i höstas. Har för mig att det inte kostade så mycket, runt 800:-. Fick hem och det var en djäkla massa sladdar. Kliade mig i huvudet några minuter, lade kartongen på arbetsbänken i garaget och där ligger den kvar....

Hade ett spyball på tidigare hojen och det funkade väldigt bra, bortsett från en irriterande funktion. Imobilizern slog till efter att hojen varit avstängd 20 sek och man var tvungen att hala upp fjärrkontrollen, klicka på knappen och sen starta.

Last edited:
Spyball

Köpte ett Vikinglarm i höstas. Har för mig att det inte kostade så mycket, runt 800:-. Fick hem och det var en djäkla massa sladdar. Kliade mig i huvudet några minuter, lade kartongen på arbetsbänken i garaget och där ligger den kvar....

Hade ett spyball på tidigare hojen och det funkade väldigt bra, bortsett från en irriterande funktion. Imobilizern slog till efter att hojen varit avstängd 20 sek och man var tvungen att hala upp fjärrkontrollen, klicka på knappen och sen starta.

Jag köpte ett Spyballlarm förra säsongen :yoparty
Sjukt nöjd med det, fanns t.o.m. modelanpassat kablage att köpa till.
Funktionen är klockren, inte ett enda falsklarm!

Finns det inga larm med VETTIGA funktioner?
tex följande vore ju grundläggande med dagens teknik:
Rörelsesensor som larmar direkt när nån pillar på hojen via SMS och/eller siren så man får veta direkt när nån pillar på hojen.
GPS för spårning via SMS om nån lyckas sno hojen iaf.

Rörelsesensor som larmar direkt när nån pillar på hojen via SMS och/eller siren så man får veta direkt när nån pillar på hojen.
Ett sånt skulle ja oxå vilja ha, nån som har en länk eller svar på ett bra larm?

tack för all info!
Är det verkligen bara spyball som gör godkända larm?
Försäkringsbolaget måste väl bli llite gladare om jag installerar ett larm?
När jag kollade med Trygg Hansa brydde de sig inte om det. Det gav åtminstone ingen prisreducering. Då har jag ändå larm monterat från fabrik på Ducatin (det är Spyball som tillverkar deras larm).

Här har du vad du eftersöker. Dollarn står dessutom lågt, så det är bara att beställa.

www.scorpioalarms.com

https://www.rlink.com/

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla