Erfarenheter framgaffelbyte efter krock?

Fransson

Medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Triumph Thruxton -07
Började min semester med att krocka med en bilist som körde ut från gårdsutfart skymd sikt utan att stanna, som tur var det 50 sträcka så farten var låg. Blev dock rätt mycket skador på hojen bland annat så blev framgaffeln helt knäckt, gaffelbenen gick nästan av strax under nedre gaffelkrona. Försäkringsbolaget har ej tittat på hojen än och vad jag undrar är, om de säger det går reparera hojen vågar men det eller kan styrhuvudet fått sig en törn och blivit snett/sprickor. Blev rätt omfattande plastskador också, någon som har någon erfarenhet?

mvh Fransson

Att de skulle missa en spräckt/sned gaffelkrona lär du inte behöva oroa dig för.

Jag välte en tidigare hoj, då monterade de isär precis hela "framvagnen", gafflar, krona.. rubbet.. allting mättes sedan för att se att det var rakt, och det som inte var det byttes.. kändes bättre än innan efter reparation, som helt ny..

Sen tror jag som många andra att den blir inlöst om det är så att du krockat och att gafflarna är av.

Ok, tack för svaret boys bara börja leta ny hoj då kanske:). Har kört hoj sedan -89 utan att krocka så man får väl vara nöjd ändå.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back