Erfarenheter av risker på hoj

Kan det vara suzukilover? Linjeförskjutning?:D
Garanterat huvudet på spiken :tummenupp

men jag kände ett plötsligt svagt slir i bakvagnen som kändes lite lömskt...
Antar att det betyder att du mer noggrant bör se över vilken typ av barer du frekventerar på den senare delen av dygnet :gnissla

Edit:
Glömde att tillägga att det efter dylika besök givetvis kan vara väldigt smärtsamt med linjeförskutningar, oavsett om du kör på läge B eller C :tungan
 
Last edited:
Ett gammalt ökänt fenomen, dom svarta strecken är inte att leka med, om man ser ett svart streck som är på dåligt humör så ska man se upp, strecket kan utan förvarning lägga sig i ditt idealspår och orsaka skarvsladd (överdrivet släpp).

När du ser ett svart streck ska du istället stanna och försöka förklara för strecket att du är en vän, har du tur så blir ni vänner och strecket kommer att bjuda dig på massa fäste-r.



Är det inte den klassiska sträckkörningen som provocerar fram nämnda fenomen?
Ni i racingcirkusen, vad gör ni för att undvika den förrädiska bansträckningen, kör i sandfällan istället, eller vad det nu heter?

Tycker det luktar pojkträck (stavning?) om tråden.
 
Nejdå, jag driver inte med någon, jag är bara intresserad av att få lite perspektiv på hur andra upplever MC åkningen i relation till de risker det är förknippat med...

Ja i princip är det ju livsfarligt att köra hoj...
Har du såna grubblerier när du kör ska du nog sälja hojen... du har helt fel fokus och är en trafikfara! :mad:

Och ja, allt man gör kan i princip leda til döden... livet ÄR livsfarligt! Man inte bara kan, man KOMMER att dö! :död

Är det inte den klassiska sträckkörningen som provocerar fram nämnda fenomen?
Ni i racingcirkusen, vad gör ni för att undvika den förrädiska bansträckningen, kör i sandfällan istället, eller vad det nu heter?

Tycker det luktar pojkträck (stavning?) om tråden.

Allt det där är bara nys... en myt skapad av de sträckkörandes branschorganisation! *sanna mina ord* :mattias
 
Last edited:
Släpp på båda hjulen i mitten av en kurva pga lösgrus, är alltid lika roligt. :tummenupp. Även när man slår av vänsterblinkers mot ett rådjur som hoppar upp från högerdike :gnissla

Har dock aldrig vart i backen med hojen.
 
YES! Äntligen! Lite linjeförskjutning och situationshastighet. :yoparty

EDIT: Läge C är så grymt säkert läge.
 
Fara nr 1.

Överlägset största risken måste ändå vara utan konkurrans att kommissarie Karlsson tar ditt kort. För en fet tid dessutom.
 
Den i särklass största risken är farbror blå, har varit nära många gånger,efter det bilister och djur.

Vad är linje föskjutning,tunnelseende eller ?
 
Fabler och fabulationer, bena ut diskrepansen mellen streckkörning och sträckkörning innan ni spricker, så pompöst Herrn klampar in och mästrar i detta synnerligen allvarliga ämne!

:D
En streckad sträcka sträcker sig som bekant mellan startstreck och stoppstreck... hela sträckan!
Därför kan inte streck eller sträck(körning) benas ut!
Vi stryker ett strÄck över det hela!
 
Fabler och fabulationer, bena ut diskrepansen mellen streckkörning och sträckkörning innan ni spricker, så pompöst Herrn klampar in och mästrar i detta synnerligen allvarliga ämne!
Ibland så måste man fånga strecken och straffa dom hårt i sträckbänken, till sist blir dom möra och ger upp, har du otur kommer dock detta att straffa sig eftersom streck har elefantminne, ett fem sju så åker du på ett gammalt surt långt svart streck som resulterar i ett kort brunt streck och en liten gul fläck.
 
Ett gammalt ökänt fenomen, dom svarta strecken är inte att leka med, om man ser ett svart streck som är på dåligt humör så ska man se upp, strecket kan utan förvarning lägga sig i ditt idealspår och orsaka skarvsladd (överdrivet släpp).

När du ser ett svart streck ska du istället stanna och försöka förklara för strecket att du är en vän, har du tur så blir ni vänner och strecket kommer att bjuda dig på massa fäste-r.

:D:fyllisarEller bjuda på en bira? Finns lömska trottodarer med för den delen
de är oftast stilla som tur är,
 
Se upp för risken att dö, den är farlig! :tungan

edit: And don't blink eYez! CouLd bE bAd. *WARNING*
 
Last edited:
Jaeflar! Här måste man va me i svängarna.
Här dyker allas vår favorit SL upp under nytt nick och blir avslöjad
och avklädd på ett par timmar...:D

Faan oxå, nu får man vänta ett halvår till på nästa besök...:huvet
 
Ja man lixåm sätter två snören på tändhattarna, sen knyter man en råbandsknop på tanken, när man närmar sig Eslöv City så rycker man i snöret och sedan går det mjuk genom down town.

Funkar dock inte på min Aprilia :va

Har inte du en gammelMille? Den har ju fyra tändstift. :blah

De största riskerna med hojåkning är att man blir beroende. Och precis som alla andra beroenden så blir det dyrare ju längre ner i det man sjunker.

Och sätta ner framhjulet snett, det är rissky bissness också.
 
gÖTT att SL är tillbaka! Han lyfte forumet någrqa steg,..

Vem av er gamla rävar äer det som är SL?!!!!
 
Angående faror, kan ju säga så här, har varit i 7 farliga situationer hitills i år som var ett hår från en krash.
En (1) situation var mitt eget fel, för hög fart in i en kurva, tack o lov en högerkurva så jag redde upp situationen med hjälp av mötande körfält, hade tur att jag int fick något möte.
Resterand 6 situationer har varit för att en bilist har gjort något tokigt (har lärt mig att mobil-snackande bilister är bland det farligaste som finns).
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top