erfarenheter av Powerbronze kåpglas från S-Racing?

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
jag är sugen på ett förhöjt (airflow) kåpglas från S-Racing, men är osäker på kvaliteten. Är det någon som har ett sådant och vad tycker ni om det? Tjocklek? Kvalitet? Passform? Berätta om ni vet nått.
 
Skulle rekommendera GP500 Aerodynamic före Powerbronze då mina erfarenheter av Powerbronze kvalité och passform, förvisso inte kåpglas, är si så där.
 
Köpte ett dubble bubbel glas från dem till hondan, det passade sådär.
Man fick tänja ut skruvhålen lite för att det skulle sitta som det skulle.
 
GP500-glasen är mångdubbelt snyggare. Powerbronze är klunsiga och fula med dålig passform.
 
Köpte mitt tonade från S-racing..
Passformen var som att försöka få in en elefant i en colaburk.. :rolleyes:

Kommer aldrig mer handla därifrån...

//Lännström
 
K-Micke skrev:
Jag köpte ett GP500 Aerodynamic från KK Racing.
Snyggt och bra passform, lite tunnare än Powerbronze, lättare vettu.
dom är bäst skruvade på ett sånt förra veckan. kunde inte sitta bättre :tummenupp
 
Har också lite risig erfarenhet av Powerbronze, får väl kliva in och kika på kk-racingsidan. Tack för svar!
 
köpte ett beg airflow till r6:an..

passa direkt.. inga problem alls...

men som sagt gp500 glaset är tunnare därmed lättare att forma.
 
Har ett powerbronze på min gsxr 1000 -02 passar utan problem, kvaliteten känns helt okej.
Prisvärt!

/Felix
 
Tycker bara att på R1:an blir det väl stor luftspalt mellan kåpan.
Vad tycker ni? på anndra hojar?
 
MrR1 skrev:
Tycker bara att på R1:an blir det väl stor luftspalt mellan kåpan.
Vad tycker ni? på anndra hojar?
Hehe,det är meningen att man ska få in huvvet med hjälm i den.. :tummenupp
Tycker att det var värre på dom äldre Rettorna 98-99,jag hade nåt sånt.
På min lite nyare är det lite jämnare upphöjning,tycker jag ser bättre ut..
Och sen tycker jag att det är mkt behagliare på långturer..
 

Bifogat

  • Bea å jag på hojjen.JPG
    Bea å jag på hojjen.JPG
    37.6 KB · Visningar: 87
  • Förarmiljö.JPG
    Förarmiljö.JPG
    35.7 KB · Visningar: 71
Exup skrev:
Hehe,det är meningen att man ska få in huvvet med hjälm i den.. :tummenupp
Tycker att det var värre på dom äldre Rettorna 98-99,jag hade nåt sånt.
På min lite nyare är det lite jämnare upphöjning,tycker jag ser bättre ut..
Och sen tycker jag att det är mkt behagliare på långturer..

Finns det bara förhöjda glas för R1 som är antingen mörka eler färgade på annat sätt?
Jag vill ha ett helt jäkla ofärgat glas bara.
 
Silwer skrev:
Finns det bara förhöjda glas för R1 som är antingen mörka eler färgade på annat sätt?
Jag vill ha ett helt jäkla ofärgat glas bara.
Det som sitter på min är ytterst lite tonat,knappt märkbart.
Annars gör väl Secdem upphöjda ofärgade glas,finns på KK-racing om jag inte har fel..
 
Last edited:
Jag har nu beställt ett GP-glas, sen läste jag den trevliga tråden om KK-racing, hoppas att man får grejorna....
 
OLJEKYLD GSXR skrev:
Jag har nu beställt ett GP-glas, sen läste jag den trevliga tråden om KK-racing, hoppas att man får grejorna....

Det är nog ingen fara. Jag fick mitt GP500-glas snabbt och smärtfritt.
 
Jag har bra erfarenheter av Powerbronze,men bara dåliga av S-racing...

Köp av någon annan!!!
 
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

Back
Top