Erfarenheter av Pixmania.com

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Som topicen lyder. Har du erfarenheter av detta företag?

Vet att frågan varit uppe tidigare, tyvärr är det ju som allmänt känt begränsat att få reda på vad som sades då iom sökfunktionen.

Alla åsikter välkomnas!

/H

hållundan skrev:

Vet att frågan varit uppe tidigare, tyvärr är det ju som allmänt känt begränsat att få reda på vad som sades då iom sökfunktionen.

Alla åsikter välkomnas!

/H

Har handlat av detta företag två ggr!!! Och kan väl säga att priserna är gudomliga, men leveranstiden stämmer inte riktigt.....Inte så att den var överdrivet lång men det tog längre tid än vad deras info på hemsidan säger.

Det funkade kanon för mej allt jag beställde kom på utsatt tid... :tummenupp

Låter intressant. Folk jag pratat med innan har inte vart helt nöjda. Detta var dock mer än ett år sedan, pixmania.com kanske har blivit bättre med tiden?! Det kan man ju hoppas på iaf.

Tanken är att jag ska köpa ny videokamera iallafal. Lutar åt DENNA. Får hoppas att den är ogay.

Fler erfarenheter både ang. pixmania och Canon, vore tacksamt.

/hd

Jag köpte en digitalkamera för någon månad sedan och den kom efter 8 dagar.
Den fanns i lager när jag beställde, men sedan när jag betalat så stod det att den var restnoterad och inte skulle komma in i lager tidigast om 10 dagar.....

Betala inte via överföring, registrering av pengarna tar två arbetsdagar innan Pixmania ser dem. (bara för att de använder ett annat företag som "kontoägare")

hållundan skrev:

Alla åsikter välkomnas!

/H

Köpte en digitalkamera av de för typ tre månader sen. Väldigt nöjd. Dock ska du tänka på att de använder DHL som leverantör (standard) och de lämnar bara ut paket på dagtid . Dvs jobbar man kan det bli svårt. Jag löste det som att paketet kom till jobbet. Allt kom inom utsatt tid. Så tummen upp från mig :tummenupp

Enligt vad vi har fått känna från pixmania är att det tar en jävla tid om du någonsin får något fel på din produkt.

Upp till 2 mån för ett utbyte är inte ovanligt :kocko

Har provat dem, och likaså kollegor. Leveranstiden är mindre än 1 dygn om man ser till att de har varan i lager och som sagt beställer till jobbet. Att kolla med kundtjänst istället för att lita på lagersiffran på webben är ofta ett bra tips.

Hur reklamationer fungerar vet jag ej, men jag har mer ångest för kundservicen hos Stormarknaderna.

sweborn skrev:
Hur reklamationer fungerar vet jag ej, men jag har mer ångest för kundservicen hos Stormarknaderna.
Har inga bra erfarenheter hos varken SIBA, OnOff eller Giganten, så det kan ju egentligen bara bli bättre...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT