Erfarenheter av Logitechs gamepad?!

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Tjenna!

Det är så att jag ska inhandla en game-pad för att fördriva lite tid nu i höst/vinter. Ska framförallt ha den till racingspel typ MotoGP3. Men även köra lite klassiska nintendospel på datorn.

Till saken hör att jag vill inte enbart sitta framför datorn utan även kunna sitta framför tv och göra detta så en tanken föll då direkt på en trådlös game-pad. Har kikat runt en del och fastnat för Logitech Cordless Rumblepad 2 se följande produktinfo

Någon som vet om det är något att ha eller om det är skit?
Har Logitechs trådlösa tangentbord och mus...kommer jag få konflikter med ytterliggare en trådlös enhet???

Tacksam för snabba svar.
//KaliZ

Last edited:
KaliZ skrev:
2527642 Tjenna!

Det är så att jag ska inhandla en game-pad för att fördriva lite tid nu i höst/vinter. Ska framförallt ha den till racingspel typ MotoGP3. Men även köra lite klassiska nintendospel på datorn.

Till saken hör att jag vill inte enbart sitta framför datorn utan även kunna sitta framför tv och göra detta så en tanken föll då direkt på en trådlös game-pad. Har kikat runt en del och fastnat för Logitech Cordless Rumblepad 2 se följande produktinfo

Någon som vet om det är något att ha eller om det är skit?
Har Logitechs trådlösa tangentbord och mus...kommer jag få konflikter med ytterliggare en trådlös enhet???

Tacksam för snabba svar.
//KaliZ
Jag har haft den sen den kom ut. Jag använder den till främst till sportspel (Fifa/Nhl-spelen). Den överlägset skönaste gamepad jag testat. Sitter klockrent i händerna, lagom tyngd och knapparna precis där man förväntar sig att de ska sitta. Batterierna håller dessutom väldigt länge.
Köp!! :tummenupp

Har en sån fast med sladd på. Kan tänka mig att den är en lite äldre modell. Den gör sitt jobb men inte mycket mer tycker jag. Kontrollen känns plastig och styrspakarna fladdriga. Jag vill gärna ha lite tyngd i skiten men så är inte fallet med denna.

För några dagar sedan började styrspakarna jävlas dessutom. Enligt kalibreringsprogrammet som medföljer levde spakarna sitt eget liv...
Drygt också att man måste starta ett program varje gång man har tänkt använda kontrollen.

Denna kan ju vara ljusår bättre än skiten jag har iofs men kontrollerna ser likadana ut på bild iaf, bara att min har sladd. USB-gränssnitt.

Köp på egen risk.

Okaj..tackar för infon. Lutar åt att jag gör ett köp. SÅ jefla drygt att knappa tangentbord. :mad:

//KaliZ

Hade den med sladd innan och jag håller med om att den var skit och inget mer. En helt annan känsla i Rumblepad 2, så du kan vara helt lugn.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg