Erfarenheter av KTM 525 ERC ?

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Äh, ett par tusen hit eller dit :tungan Det kommer endå inte att hinna rasa innan motorn är iväf på reparation. Men man vet ju aldrig....gasar tills det rasar. :tummenupp Ska ju åka på en helrenovering med det mesta, så det finns inte så mycket som kan gå sönder som endå inte ska bytas när den renoveras!

Mjaa, kan väl bli mer än ett par tusen eventuellt. Mitt lilla ras gick på 8000, och då gjorde jag allt som gick att göra själv. Allt blir väl dubbelt så dyrt på verkstaden.. Så om du misstenker att den rasar snart är det lika bra att riva nu!

Tack för omtanken bojs men jag misstänker inte att den kommer att rasa. Den har inga missljud eller något sådant från motorn vad jag kan höra. Så jag misstänker inte att den kommer att rasa. Jag ska köpa ett par motardhjul till den nu i veckan så man kan väl ge sej fan på att den klappar ihop vilken dag som helst. Vi har ju inte snö, knappt ens fruset så man kan lika gärna smiska lite gata. Men nu ska vi inte snöa in på min skithoj, det börjar bli lite väl OT eller? :tummenupp

Är det någon som vet vad som skilljer äldre 525:or -03/04 mot nyare ex: -07:an? Vikt, effekt, konstruktion, service m.m?

Mjaa, kan väl bli mer än ett par tusen eventuellt. Mitt lilla ras gick på 8000, och då gjorde jag allt som gick att göra själv. Allt blir väl dubbelt så dyrt på verkstaden.. Så om du misstenker att den rasar snart är det lika bra att riva nu!

det kosta min renovering me så....

ramlager. stake med lager. balans axel lager. kolv. kam kjedja + spännare. växel gafflar. alla lager i lådan. paknings satts

sen åkte jag 1.5 h och så gick tändplattan sönder :-)

tur att man ha försäkring för sonnt

Last edited:
ramlager. stake med lager. balans axel lager. kolv. kam kjedja + spännare. växel gafflar. alla lager i lådan. paknings satts

sen åkte jag 1.5 h och så gick tändplattan sönder :-)

tur att man ha försäkring för sonnt

du vad har du för försäkring och på vilket företag. är lite intreserad av det eftersom rasen kostar troligtvis mer än försäkringen

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT