Erfarenheter av Koso RX2N kopior

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Är det nån som har några erfarenheter av Koso RX2N kopiorna som säljs för runt en femhundring på tex eBay?

Jag har en RX2 N liggandes i garaget som går till 10000 rpm men Hondan rödvarvar just över 10000 och originalvarvräknaren går till 12000 rpm, det finns en plusmodell som går till 20000 rpm men det känns lite onödig stor skala som inte kommer att användas, sen finns RX2 NR-GP som går till 16000 men då får man ju bara en varvräknare och tempmätare.

Kinesmätarna har ju lämpligt vartalsområde med 15000 rpm, och övriga funktionermed hastighetsmätare, och lampor men frågan är ju hur dom funkar eller om det har är rackel och elände med dom?

Är det bara rackel och elände får man väl sätta pre shitflight, vid 9000 och shift light vid 10000 och sen skita i des sista varven på RX2N mätaren.
 
Intressant.
Jag har installerat några olika varianter på mina mopedbyggen, men bara använt Kosos mätare, så ingen erfarenhet av dom så kallade kopiorna.
Det finns en Koso som jag är sugen på att testa som nästa variant, den heter "DL-04 Unlimited".
Har darrat med fingret ovanför "köp-knappen" ett antal gånger, men har tyvärr inte kommit till skott ännu.
Men kika på den om du inte har gjort det, om den inte känns för "modern"?

Koso_1.png
 
Den där är alldeles för modern, du vet PV, 60:a Cadillac 😉

Just RX2N modellen med vit tavla är den som är intressant då den ser ut någorlunda okej och innehåller allt i ett, är turbo Hondan.

Annars skulle ju typ kunna byta mätartavlan på original varvräknaren till en vit med typ 10000 rpm rakt upp och köra med separat panel till lamporna, alternativt göra en panel även med symbolerna för till lamporna och försöka få in små lysdioder i mätartavlan på varvräknaren.
 
Postar igen i tråden, varvräknaren på GSX:en vill inte riktigt vara med utan fastnar vi 5000 rpm. Till den skulle en sån där kopia passa bättre än en Koso RX2N med vartalsområdet 15000 rpm då den rödvarvar vid 10000 rpm, växelindikator vilket saknas på Kosovilket kopian har och kopian verkar också ha temp och bränslemätare.

Denna mätare verkar helt enkelt ha bättre specar än Koso till GSX:en. Frågan är bara hur dessa mätare är nån borde väl testat dom så dom har nåt att säga om dom funkar.

Minns jag rätt så har jag för mig att jag sett bilder Kevin Swants GSX750ES och att den hade varvräknaren och oljetempmätaren monterade bakom rutan på kåpan vilket jag tänker göra lm hag byter instrumentering.

 
Nyheter
Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis” 

Screenshot Nya BMW F 450...

Nya MV Agusta Brutale 800

MV Agusta Brutale har länge...

YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Back
Top