Erfarenheter av Kinakylare

Kodde89

Mulle Meck
Gick med
10 May 2013
Hoj
520 EXC/SMR 990 SMT
La tidigare upp en tråd i Supermotard/offroad innan men tänkte att den kanske är mer passande att lägga här.

Någon här som har erfaranheter av sk kinakylare? Alltså kylare som är byggda i Kina och kostar typ 1/4 av vad original kostar. Är dom bättre eller sämre än original, i så fall på vilket sett?

Eh, har bytt kondensor på några bilar, enlig AC service så är det mesta Kina idag oavsett vilken tag som hänger på dessa... förmodar att det samma gäller vatten både bil o mc..

Passformen brukar vara risig men det är mycket material i dem och svetsarna duger så de fungerar utmärkt. Det där om 30% mer kylning skall man dock ta med en skopa salt...

Eh, har bytt kondensor på några bilar, enlig AC service så är det mesta Kina idag oavsett vilken tag som hänger på dessa... förmodar att det samma gäller vatten både bil o mc..

Jo, det mesta tillverkas ju i något låglöneland, största skillnaden på kinaprylar och någon märkespryl är kvalitetskontrollerna skulle jag väl säga. Antagligen samma fabrik som gör båda annars.

Jo, det mesta tillverkas ju i något låglöneland, största skillnaden på kinaprylar och någon märkespryl är kvalitetskontrollerna skulle jag väl säga. Antagligen samma fabrik som gör båda annars.

när jag handlade containervis med mini moto från Kina så fick vi välja på 3 olika kvalitetsklasser på samma produkt.. skilde en del i pris... :fakta

Taiwan brukar vara stället där kvalitetsgrejerna görs till bilar... coilovers etc.

Med vänlig hälsning

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck